MTI • 2024. december 18. 12:04
Az együttműködés vagy összeolvadás lehetőségéről kezdtek tárgyalásokat a japán Nissan és Honda autógyárak versenyképességük fokozása érdekében az elektromosautó-ágazatban a Nikkei Asia lap jelentése szerint.
Az elemzés szerint az egyesülés, amelybe a Nissan révén a Mitsubishi Motors is bekapcsolódna, versenyképesebbé tenné a vállalatokat a Teslával és a kínai elektromosautó-gyártókkal szemben. A három autógyár együtt 54 milliárd dolláros vállalatot hozna létre, a világ harmadik legnagyobb autóipari tömörülését alkotná több mint 8 millió jármű eladásával, közelebb kerülve a Toyotához és a Volkswagenhez.
A megbeszélések középpontjában az együttműködés megerősítése áll, de egy holding létrehozásának lehetősége is szóba jöhet - idézik japán médiajelentések az ügyhöz közel álló, meg nem nevezett forrásokat. A Nissan - a Mitsubishi Motors legnagyobb tulajdonosa - részvényeinek árfolyama több mint húsz százalékkal emelkedett a bejelentett tervekre reagálva. A Mitsubishi részvénye 13 százalékkal emelkedett. A Honda részvénye két százalékkal csökkent.
Márciusban az autógyártók bejelentették, hogy a költségek csökkentése és versenyképességük javítása érdekében együtt fognak dolgozni az elektromos járművek és szoftvertechnológiák fejlesztésén.
Úgy tűnik, hogy ez az üzlet inkább a Nissan kisegítéséről szól, de maga a Honda sem pihenhet a babérjain
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 917 331 forintot 10 éves futamidőre már 6,55 százalékos THM-el, havi 214 520 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,73% a THM, míg a MagNet Banknál 6,85%; az Erste Banknál 6,91%, a K&H Banknál 6,98%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta Sanshiro Fukao, az Itochu Kutatóintézet vezető munkatársa és hozzátette, hogy "a Hondánál a cash-flow jövőre romlani fog, az elektromos autók (EV) nem fogynak igazán jól.
"Közép- és hosszú távon ez jót tesz a japán autóiparnak, mivel egy második tengely jön létre a Toyotával szemben" - mondta Seiji Sugiura, a Tokai Tokyo Intelligence Laboratory vezető elemzője. "A Toyotával való konstruktív rivalizálás pozitívum a meglehetősen stagnáló japán autóipar számára, amikor a kínai autógyártókkal, a Teslával és másokkal kell versenyeznie."