Pénzcentrum • 2024. november 15. 12:02
A Stellantis nem tervezi olaszországi gyárak bezárását vagy tömeges elbocsátásokat – jelentette ki a cég egyik vezetője egy, az olasz kormány által szervezett autóipari találkozón. A megbeszélés célja az volt, hogy megoldásokat találjanak az iparágat sújtó kihívásokra, miközben a Stellantis olasz márkáinak eladásai csökkennek, és az ágazat termelése visszaesik.
A Stellantis nem tervezi üzemek bezárását vagy tömeges elbocsátásokat Olaszországban – mondta a vállalat egyik vezetője egy, az olasz kormány által szervezett megbeszélésen, amely az ország autóiparával kapcsolatos aggodalmak kezelésére irányult. A Reuters szerint Adolfo Urso ipari miniszter Rómában tartotta a találkozót iparági képviselőkkel és szakszervezetekkel, miközben az olasz autóipar a csökkenő termelés és leállított üzemek kihívásaival küzd, és a Stellantis olasz márkáinak – Fiat, Alfa Romeo és Lancia – eladásai csökkennek.
A Stellantis nem szándékozik bezárni egyetlen olaszországi üzemet sem, ahogyan nem tervezi kollektív elbocsátásokat sem
– idézte Giuseppe Manca, a vállalat olaszországi humánerőforrás-menedzsere a cég közleményében. A Stellantis iparági szintű kihívásokkal néz szembe, mint például a drágább elektromos járművek iránti alacsony kereslet és a kínai konkurencia. Emellett az amerikai készletek túlzott felhalmozódásával is küzd, ami profit- és készpénzáramlási előrejelzéseinek csökkentésére kényszerítette.
A vállalat az egyetlen jelentős autógyártó Olaszországban, de termelése visszaesőben van. A FIM-CISL szakszervezet múlt hónapban azt jósolta, hogy az éves olaszországi járműgyártás 500 000 egység alá esik idén, ami a legalacsonyabb 1958 óta. A múlt héten egy szakszervezeti forrás arról számolt be, hogy várhatóan újra szüneteltetik a termelést a történelmi Mirafiori gyárban, Torinóban, ahol az elektromos Fiat 500 városi autó és két Maserati sportautó készül.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A találkozón Urso elmondta, hogy a kormány enyhíteni fogja az ország autóiparának támogatására szánt, 2025 és 2030 között 4,6 milliárd eurós csökkentési terveit, válaszul a szakszervezetek és üzleti lobbik széleskörű kritikáira. Róma 2025-re mintegy 200 millió euró visszaállítását tervezi, közölte Olaszország legnagyobb szakszervezete, a CGIL. Gianluca Ficco, a UILM szakszervezet képviselője közleményben bírálta, hogy a kormány nem lépett tovább az autóipar fellendítésére korábbi üléseken elfogadott javaslatokon. „A gyakorlatban a minisztérium csaknem egy éve leállította a tárgyalásokat, hagyva, hogy a helyzet mélypontra jusson” – mondta Ficco.