Pénzcentrum • 2024. november 12. 09:46
A Datahouse adatai szerint 2021 végén még 18 823 villanyautó közlekedett az országban, akkor még állami támogatások is segítették a magánszemélyeket és taxisokat. 2022-ben azonban állami segítség nélkül is 58 százalékos növekedéssel 29 824-re nőtt a flotta. Az évi 11 ezres bővülésből 4700 új autó, a többi pedig használt járműként érkezett az országba - elemezte az adatokat a villanyautosok.hu
2023-ban újabb 38 százalékos növekedéssel a tisztán elektromos autók száma elérte a 41 182-t. Az ismét több mint 11 ezerrel bővülő állományból 5800 új autóként került az utakra. Így két év alatt több mint duplájára, 118 százalékkal nőtt a flotta mérete, de ez még mindig csak az összes magyar személyautó egy százalékát teszi ki.
Míg 2021-ben csupán 42 márka képviseltette magát a magyar piacon, tavaly ez már 54-re nőtt, és mára szinte minden ismert márka megtalálható a piacon. Az elérhető modellek száma is emelkedett: 103-ról két év alatt 140-re.
A BMW 2021-ben még csak a harmadik helyen állt, 2022-ben előzte meg a Volkswagen Csoportot, majd 2023-ra a Nissan előtt is átvette a vezetést. A Hyundai-Kia stabilan a negyedik helyet őrzi, de az egyre növekvő Tesla eladások miatt idén leelőzheti őket. A Renault és a Stellantis csoportok viszont az idei év nagy vesztesei lehetnek, míg a Mercedes-Benz 2024 végére valószínűleg megelőzi őket a piacon.
A szalonokban egyre népszerűbb kínai BYD egyébként mindössze a 18. helyen áll.