Pénzcentrum • 2024. november 11. 16:15
A Stellantis és kínai partnere, a Leapmotor úgy döntött, hogy a tervezett második elektromos jármű gyártását nem a lengyelországi üzemben, hanem alternatív helyszíneken valósítják meg. A döntés hátterében a kínai kormány azon kérése áll, hogy az autógyártók kerüljék a jelentős beruházásokat olyan európai országokban, amelyek támogatták a kínai EV-kre kivetett extra vámokat.
A Stellantis és kínai partnere, a Leapmotor lemondott arról a tervről, hogy egy második elektromos modellt gyártsanak az európai autógyártó lengyelországi üzemében – mondta két, az ügyet ismerő személy a Reutersnek. Ehelyett a közös vállalat a németországi Eisenachban található Stellantis-gyárat, amely Opel modelleket gyárt, valamint a szlovákiai Trnava üzemet tekinti alternatív gyártási helyszíneknek a B10 elektromos crossover számára.
A Stellantis és a Leapmotor nem kívántak nyilatkozni. Az ügyet ismerő két személy nem akarta felfedni kilétét. A közös vállalat gyártási terveinek változtatása azután történt, hogy a kínai kormány titokban arra kérte az autógyártókat, hogy állítsák le a nagy beruházásokat azokban az európai országokban, amelyek támogatták a kínai gyártású elektromos járművekre vonatkozó extra vámok kivetését – mondták a források. A kínai autógyártókat az október 10-i találkozón a kínai Kereskedelmi Minisztérium arról tájékoztatta, hogy függesszék fel nagyszabású beruházási terveiket az EU-ban azokban az országokban, amelyek támogatták a vámtervezetet.
A Leapmotor és a Stellantis az október 14-i párizsi autókiállításon mutatta be a közelgő B10 elektromos járművet, négy nappal a találkozó után, amelyet mindkét autógyártó mérföldkőnek nevezett partnerségükben. Lengyelország azon 10 EU-tagállam közé tartozik, amelyek támogatták az EU azon döntését, hogy akár 45%-os vámot vessenek ki a kínai gyártású elektromos járművekre. Öt EU-tagállam, köztük Németország és Szlovákia ellenezte a vámokat, míg további 12 tagállam tartózkodott a szavazástól, amely október 30-án lépett hatályba.
A Stellantis és a Leapmotor nem jelentették be, hogy hol fogják gyártani a B10 SUV-t, és nem volt egyértelmű, hogy más tényezők is szerepet játszottak-e abban a döntésben, hogy a B10 tervezett gyártását Lengyelországból más helyszínekre helyezzék át. A kínai Államtanács Tájékoztatási Hivatala, amely a kormány hivatalos szóvivője, nem válaszolt azonnal a megkeresésre. A kínai Kereskedelmi Minisztérium szintén nem válaszolt azonnal a Reuters kérdésére. A lengyel ipari minisztérium sem reagált azonnal a megkeresésre.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Stellantis lengyelországi Tychy üzeme eddig a T03 kompakt elektromos járművet gyártotta Kínából érkező alkatrészekkel. Nem világos, hogy a T03 összeszerelését is felülvizsgálják-e, és hogy a terv hatással lenne-e a munkahelyekre. A németországi gyártás, amely egy lehetőség a közös vállalat új elektromos járművének, drágább lenne a közüzemi költségek és a munkaerő szempontjából, mint Lengyelország – mondta az első forrás.
A Leapmotor szerint a B10 a B sorozat első modellje, amelyet Kínán kívüli piacokra, köztük Európára terveztek, ahol szeptemberben kezdték meg az értékesítést. A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares elmondta, hogy a Leapmotorral való partnerség és a B10 célja a „magas technológiájú, megfizethető” elektromos járművek eljuttatása Kínán kívüli fogyasztókhoz. A Stellantis a közös vállalat 51%-os tulajdonosa, míg a Leapmotoré a fennmaradó 49%-os részesedés, amely a Leapmotor International névre hallgat. A német és a szlovák kormányok sem reagáltak azonnal a Reuters megkeresésére. Az Opel sem volt azonnal elérhető a kommentárra. A kínai törvények és szabályozások szerint a kínai vállalatoknak jóváhagyást kell kérniük Pekingből külföldi befektetéseikhez.