Teszten a Toyota benzinpárán járó UFO-ja: ha unalmas kocsira vágysz, nem ezt keresed

Pénzcentrum2024. november 1. 13:03

Jól sikerült a második felvonás, a Toyota C-HR új generációja pontosan ott folytatja, ahol az előző abbahagyta: a futurisztikus crossovert plug-in hibrid hajtással teszteltük, ezt a legújabb Priusból kapta meg, és a gyártó legmodernebb benzines erőforrása. Egy töltéssel 70-80 kilométert is el tud menni, és így megelégszik 100 kilométeren kb. 2 liternyi benzinnel, de azt is kipróbáltuk, mennyit kér, ha csontra lemerült akkuval használjuk - hát, eléggé meglepődtünk.

Filmek esetében sokan rettegnek attól, hogy a második rész nem lesz olyan jó, mint az első, azt már csak a pénz miatt csinálják - valahogy így éreztem én is a Toyota egyik legfontosabb modellje, a C-HR kapcsán. Félelmem leginkább az táplálta, hogy a gyártó többi modelljét is elérte a SUV-járvány: ma már van Aygo X (azaz ebből már csak az van), és a két slágermodell, a Yaris és a Corolla is kapott egy Cross-utótagú, megemelt verziót. Ebben a mezőnyben kell harcolnia a C-HR-nek az ellen, hogy elvesszen a ködben.

Azt kell mondanunk, hogy az új dizájnnal sikerült megnyerni a csatát, már az előd is az egyik leglátványosabb crossover volt, és ez is megőrizte a címet - nyilván, az őstoyotások között azért vita tárgya, hogy ez, vagy az elődje nézett-e ki jobban, de mellélövés nem volt az új generációval sem. Az előző C-HR is az UFO-kinézetével fogta meg a szemeket, ezt most sikerült egy újabb szintre emelni. Sőt a formákkal olyan ügyesen játszottak a tervezők, hogy az új modell jóval nagyobbnak tűnik elődjénél, de - számomra is meglepő módon - nem az, sőt, a tengelytávja a két modellnek megegyezik, a karosszéria pedig a ráncfelvarrott esetében még pár centivel rövidebb is!

Az agresszívra és sportosra szabott karosszérián mindig találni valami új részletet: szögletes cápaorra két szélében C-alakú fényszórók ülnek, amikhez remekül illenek a lökhárító díszbetétek, és a Lexustól csent szája is jól áll neki. Jól mutatnak a jókora, szögletes kitüremkedések az oldalán, és a rejtett kilincsek is nagyon sokat dobnak az összképen - mondjuk elinduláskor jól meg is ijesztettek az első pár alkalommal, mert elég erősen csapja vissza őket a helyükre az autó. De legalább könnyű messziről észrevenni, ha elfelejtettük bezárni a parkolóban.

Címkék:
autó, toyota, teszt, hibrid, autóvásárlás, újautó, autóteszt, hibridautó, autó teszt,