Pénzcentrum • 2024. október 19. 14:01
Ismertette a készülőben levő új KRESZ szabályait az Építési és Közlekedési Minisztérium a Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet által felkért szakértőkkel együtt – számolt be a tervekről a Telex.
Mint ahogyan arról korábban beszámoltunk, jelentős KRESZ módosítások várhatók Magyarországon, amelyek számos területet érintenek a közlekedési szabályozásban. Az intézkedés részleteivel pedig egy külön videóban a Pénzcentrum az elsők között foglalkozott az orszában.
A tervek között szerepel, hogy a cipzárelv bevezetésével kötelezővé tennék a megszűnő sávban haladó autós beengedését. A jelzésadás is pontosabbá válna: az irányjelzést legalább 2 másodperccel előre kellene megkezdeni, és folyamatosan jelezni kellene az irányváltás végéig, míg a biciklisek és rolleresek számára könnyítést vezetnének be ebben a tekintetben.
A dudálás is szabadabb lenne, hiszen figyelemfelhívási célból is használhatóvá válna, ahogy a fénykürt is. Új elemként megjelenne a védelmi sáv, amely külön figyelmet biztosítana a gyalogosok és kerékpárosok számára, különösen a forgalomban történő elsőbbségadás szempontjából. A KRESZ változása azt is lehetővé tenné, hogy a járművek a sáv közepén is haladhassanak, nem lenne kötelező a sáv jobb szélén közlekedni.
A cipzárelvről és a különböző vezetési szokásokról, illetve arról, milyen más módosításokra lenne még szükség a magyar közlekedésben, heti videóblogunkban, a CashTag-ben is foglalkoztunk:
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A tervek szerint a kerékpárosok előzésére vonatkozó szabályok is szigorodnának: 50 km/óránál alacsonyabb sebességnél legalább 1 méter oldaltávolságot kellene tartani, míg nagyobb sebességnél ez 1,5 méterre nőne. Emellett a motorosok biztonságát is növelnék, például a protektoros felszerelés kötelezővé tételével. Továbbá, a buszok esetében a gyerekek utazására vonatkozó szabályok is szigorodnának, hogy növeljék a gyermekek biztonságát.
Végül, az új szabályozás tartalmazná a minimális autópályás sebesség növelését, és új kategóriákat vezetnének be a parkolásra, a driftelés tiltására, valamint a sebességhatárok betartására. Habár ezek a változtatások még tervezés alatt állnak, jelentős hatással lehetnek a jövő közlekedési szabályaira.