Olcsó slágerautókkal tarolhat a Renault Magyarországon is: ez lehet a márka csodafegyvere az e-autók ellen

Pénzcentrum2024. október 14. 15:45

A Renault hibrid technológiája révén jelentős előnyre tett szert az európai piacon, miközben az elektromos járművek iránti kereslet lassan növekszik. Luca de Meo vezérigazgató szerint az új, alacsony költségű váltórendszer segít a vállalatnak növelni eladásait, és megerősíti pozícióját a hibrid autók szegmensében, amely áthidaló megoldás lehet a teljesen elektromos jövő előtt.

Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója kidejtte: egy alacsony költségű sebességváltó technológia bevezetése növelte a francia autógyártó részesedését Európa gyorsan növekvő hibrid autópiacán, ami némi mozgásteret ad a cégnek, miközben a versenytársak küzdenek az elektromobilitás kihívásaival. Az elektromos autók iránti kereslet Európában nem növekszik az Európai Unió 2035-re tervezett belső égésű motorral működő autók betiltása ellenére, ami óriási nyomást gyakorol Európa autóiparára - írja a Reuters.

A Renault 2020-ban rekordveszteségeket könyvelt el, most meglepően jól teljesít a hibrid autók piacán, amelyek hagyományos és elektromos motort is használnak. Az év első nyolc hónapjában a gyártó hibrid modelljei, köztük a Clio és a Captur, eladásai 55%-kal nőttek az előző évhez képest, a Renault előzetes adatai szerint. Ez jóval meghaladja az Európai Unióban mért 21,1%-os növekedést, amelyet az ACEA európai iparági szövetség közölt.

A cég eladásai az év első felében 60%-kal emelkedtek, ezzel a márka Európa második legnagyobb hibrid autógyártójává vált Japán Toyota mögött. Így nem csoda, az autógyártó október 8-án bejelentette, hogy tartja üzleti céljait, és egyike azon kevés hagyományos vállalatoknak, amelyek nem csökkentették előrejelzéseiket a nehéz piaci körülmények ellenére.

Az, hogy a hibrid autók piacán megőrzik erősségüket - amelyek olcsóbbak, mint az elektromos járművek, de kevésbé szennyezőek, mint a hagyományosak -, segíthet, hogy csökkentsék a csoport összesített kibocsátását, és növeljék az eladásokat a közeljövőben. A hibrid autók iránti kereslet várhatóan a 2020-as évek végéig tovább nő, mielőtt az elektromos autók átveszik a piacot, a Dataforce és az S&P Global tanácsadó cégek szerint.

A Renault piaci értéke 11,6 milliárd euró, ami csupán negyede az európai piacvezető Volkswagenének, ezáltal rugalmasabbá, de sebezhetőbbé teszi a versenytársakkal, különösen a kínai elektromos autókkal szembeni versenyben. A vállalat, amelynek 15%-a a francia állam tulajdonában van, új irányt keres, miután nagyrészt feladta két évtizedes szövetségét a Nissan és Mitsubishi cégekkel, és elvetette az Ampere nevű elektromos autós részlegének tőzsdei bevezetését is.

A hibrid piacon elért legutóbbi siker titka egy olyan technológia, amelyet a francia vállalat már jól ismer. A száz évvel ezelőtt a sebességváltók úttörőjének számító Renault mérnökei egy egyszerűsített "dog clutch" rendszert alkalmaztak, amely lehetővé teszi a sebességváltást anélkül, hogy egy egész sor szinkronizáló szerkezetre lenne szükség. Ezzel alacsony költségű hibrid váltórendszert hoztak létre, amelyet E-Tech néven emlegetnek. A

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ez minden modellben alkalmazható, kevesebb alkatrészt igényel, mint más kettős motorral rendelkező rendszerek, ezáltal könnyebb és olcsóbb is. A befektetők elégedettek: a Renault részvényei idén 6,4%-kal emelkedtek, miközben az európai autóipari részvényindex 12%-kal csökkent.

Az elemzők szerint a növekedés folytatódni fog, ahogy a vállalat újabb, megfizethető árú modelleket vezet be. A hibrid Clio például 400 euróval drágább, mint a Toyota Yaris és a Peugeot 208, de erősebb, és az E-Tech váltórendszere használható kisautókban, valamint az új, 300 lóerős Rafale kupé szedánban is. "A Renault több évig meg fogja tartani ezt az előnyt" - mondta Antoine Giraud, az S&P Global elemzője.

A hibridek segíteni fogják a márkát abban, hogy megfeleljen az EU CO2-kibocsátási előírásainak, még akkor is, ha kevesebb elektromos autót értékesít, mint a versenytársai - mondta Benjamin Kibies, a németországi Dataforce autóipari tanácsadó vezető elemzője. A hibrid autóik kilométerenként mindössze 95 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki, ami segítette a vállalatot abban, hogy 2024 első hat hónapjában elérje a 114 grammos CO2-átlagot - közölte.

Ez jobb, mint a Ford és a Volkswagen átlaga, amelyek 123 gramm és 125 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként. Viszont az európai autógyártóknak jövőre átlagosan 94 grammra kell csökkenteniük a CO2-kibocsátást kilométerenként. Ahhoz, hogy megfeleljenek ezeknek a határoknak, a Renault-nak eladásaik közel 20%-át elektromos autókból kellene elérnie - mondta egy a helyzetet ismerő forrás, aki névtelenséget kért, mivel az információk bizalmasak. Ez nehéz lesz, mivel a cég elektromos autóinak eladása stagnál, és az európai márkájú eladások körülbelül 12%-át teszi ki.

Címkék:
autó, elektromos autó, hibrid, autók, autópiac, renault, co2, hibridautó, elektromobilitás,