Kemény üzenetet küldött Európának a BYD alelnöke: óriási felfordulás jöhet az autópiacon?

Pénzcentrum2024. október 14. 15:14

A Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett vámok megemelik az árakat, és elriaszthatják a vásárlókat - mondta a BYD ügyvezető alelnöke.

A kínai BYD figyelmeztetett, hogy az Európai Unió által a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett vámok megemelik az árakat, és elriaszthatják a vásárlókat - erről a cég egyik alelnöke beszélt a párizsi autószalonon. Az idei esemény, amely Európa legnagyobb autószalonja, kulcsfontosságú időpontban zajlik, mivel az iparág gyenge kereslettel, növekvő költségekkel és egyre erősebb versennyel küzd.

Európa elektromosautó-piacának több pozitív hírekre van szüksége… a bizalom alacsony. A probléma a magas árak, és hogy az Európai Unió most vámokat vet ki. Ki fogja megfizetni a számlát? A fogyasztók. Ez aggodalomra ad okot. Ez megakadályozza a szegényebb embereket, hogy vásároljanak

– mondta Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a Reutersnek, majd hozzátette: nem tartják igazságosnak a döntést.

Kilenc kínai márka, köztük a BYD és a Leapmotor mutatja be legújabb modelljeit az idei eseményen, mondta Serge Gachot, a párizsi autószalon vezérigazgatója. Ez ugyanannyi, mint 2022-ben, amikor szinte a márkák fele kínai volt.

A hónap elején az EU tagállamai szűken támogatták a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett akár 45%-os behozatali vámokat, amelyek célja, hogy ellensúlyozzák az Európai Bizottság szerint Peking által nyújtott tisztességtelen támogatásokat a kínai gyártók számára. Peking tagadja a tisztességtelen versenyt, és ellencsapásokkal fenyeget.

Miközben a kínai autógyártók bírálták az EU lépését, folytatják európai terjeszkedési terveiket, és eddig egyikük sem jelentette be, hogy emelné az árakat a vámok fedezésére. A kínai GAC vasárnap azt mondta a Reutersnek, hogy a show az európai ambícióik kezdetét jelöli, míg a Leapmotor hétfőn közölte, hogy 2025 végéig 500 értékesítési pontot tervez Európában.

A kínai elektromosautó-gyártók, mint például a BYD, eddig valamivel az európai versenytársaik alatt árazták járműveiket, ami előnyt jelent számukra. Ez segít ellensúlyozni az alacsonyabb haszonkulcsokat hazájukban is. Akárcsak a japán és dél-koreai autógyártók korábban, ők is jobban felszerelt járműveket kínálnak, több funkciót alapfelszereltségként.

JÓL JÖNNE 2,7 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 699 918 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 53 004 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 53 149 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Annak ellenére, hogy a BYD már most is értékesít elektromos járműveket Európa nagy részén, és szponzora volt a nyári labdarúgó Európa-bajnokságnak, még mindig viszonylag alacsony márkaismertséggel rendelkezik, így remélik, hogy nagy sikert aratnak az elektromos Sea Lion 07 SUV-jukkal, amelyet bevezetni terveznek.

Kína személygépkocsi-eladásai szeptemberben 4,3%-kal nőttek az előző évhez képest, megtörve az öthónapos csökkenést, a kormány által nyújtott támogatás révén, amely az autócseréket ösztönözte egy átfogóbb gazdaságélénkítő csomag részeként. Európa eladásai augusztusban hároméves mélypontra zuhantak.

Az elektromosautó-piacra újabb csapás jöhet, mivel a francia kormány csütörtökön bejelentette, hogy csökkenti az elektromosautó-vásárlók támogatását, csatlakozva Németországhoz, amely tavaly év végén befejezte támogatási programját.

A kínai autógyártóknak Európában is jól kell teljesíteniük, mivel az Egyesült Államok piacáról kiszorultak. A Biden-adminisztráció ugyanis 100%-os vámot vetett ki a Kínában gyártott elektromos járművekre, és a múlt hónapban javaslatot tett arra, hogy tiltsák be a kulcsfontosságú kínai szoftverek és hardverek használatát a járművekben.

Címkék:
autó, európa, elektromos autó, kína, autópiac, kínai autók, kínai gazdaság, BYD,