Végre pont kerülhet az EU és Kína autóháborújának végére: erre készülhetnek, akik kocsit vennének

Pénzcentrum2024. október 1. 11:42

Az Európai Bizottság folytatná a tárgyalásokat Kínával az elektromos járművekre kivetett vámok elkerüléséről, még akkor is, ha a vámokat már bevezették. A Bizottság a jövő pénteken szavazást tart az új tarifákról, miközben egy vizsgálatot folytat a kínai gyártók által igényelt támogatásokról. Az új vámok jelentős hatással lehetnek a kínai autógyártókra és az EU piaci viszonyaira.

Az Európai Bizottság hajlandó folytatni a tárgyalásokat Kínával egy lehetséges megállapodásról, hogy elkerüljék a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat, még akkor is, ha ezek a vámok már bevezetésre kerülnek – mondta hétfőn egy magas rangú uniós tisztviselő. A Bizottság, amely egy támogatásellenes vizsgálatot folytat a Kínában gyártott elektromos járművek ellen, már elküldte javaslatát a végleges vámok bevezetésére az EU 27 tagállamának, és a források szerint a szeptemberben kiszámított szinteket ajánlja. A szavazást péntekre tűzték ki - írja a Reuters.

Ezzel egyidejűleg egy további szöveget is mellékeltek, amely kimondja, hogy a Kínával folytatott tárgyalások eddig nem oldották meg a kínai támogatásokkal kapcsolatos vitát, de a tárgyalások egy lehetséges kompromisszumról folytatódhatnak, még akkor is, ha az EU országai elfogadják a vámok mértékét. A Bizottság azt is jelezte, hogy újra megvizsgálhatná az ármegállapodás lehetőségét – amely magában foglalná a minimális importárat és jellemzően egy mennyiségi korlátozást –, miután korábban elutasította a kínai cégek által felajánlottakat.

A kereskedelmi védelemért felelős bizottsági főigazgató, Martin Lucas hétfőn elmondta az Európai Parlamentnek, hogy a Kínával folytatott technikai tárgyalások szinte napi szinten zajlanak, és október végéig is eltarthatnak.

A vizsgálat lezárása nem feltétlenül jelenti a Kínával folytatott konzultációk végét a megoldás keresésében. A vizsgálatnak megvannak a maga jogi határidői, amelyeket nem hagyhatunk ki. Október 31-ig végleges intézkedéseknek kell hatályba lépniük

– mondta Lucas. „Ármegállapodásokat vagy más megoldásokat is elfogadhatunk azután is” – tette hozzá. Lucas továbbá elmondta, hogy a kínai autógyártók benyújtották a módosított ajánlataikat, de ezek még mindig nem elfogadhatóak, bár némi előrelépés történt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A javasolt vámok 7,8%-osak, a Kínában gyártott Tesla járművekre, és egészen 35,3%-ig terjednek, amit az SAIC és más, a Bizottság vizsgálatában nem együttműködő vállalatokra vetnének ki. Ezek a vámok az EU szabványos 10%-os autóimport-díján felül érvényesek.

Az EU tagállamai pénteken szavaznak arról, hogy támogatják-e az elkövetkező öt évre szóló végleges vámokat. Ezeket akkor vezetik be, ha az EU országainak minősített többsége – azaz 15 ország, amelyek az EU lakosságának 65%-át képviselik – nem szavaz ellene. A döntést, amely esetleg második szavazási fordulót is igényelhet, október 30-ig kell meghozni. Ha végleges vámokat vezetnek be, az azt jelentené, hogy a július óta fennálló ideiglenes vámokat is meg kell fizetni. Az EU vizsgálatának lezárásáig a vállalatok ezeket bankgaranciával fedezhetik.

Címlapkép: Balogh Zoltán, MTI/MTVA

Címkék:
autó, kínai, európai unió, elektromos autó, európai bizottság, vám, eu, autópiac, kínai autók,