Itt a 2024-es nagy téligumi teszt: több abroncs is megbukott, ezeket nehogy megvedd, veszélyesek

Pénzcentrum2024. szeptember 30. 13:02

A megfelelő tapadás télen létfontosságú a vezetésbiztonság szempontjából. A 2024-es téli gumik közül sokkal jól átvészelhetjük a hideg évszakot, de néhány modellt érdemes elkerülni. Az ADAC 28 terméket tesztelt két méretben, több abroncs is megbukott a teszten, nem ajánlott őket megvenni. Tényleg a legdrágább a legjobb? Most kiderül!

Az idő egyre hűvösebb – itt az ideje foglalkozni a téli gumik kérdésével, a Német Autóklub (ADAC) 2024-ben is elkészítette a nagy gumitesztjét. A két különböző méretben tesztelt 28 termék közül négy teljesen megbukott, és további hét sem győzte meg a tesztelőket meg.

Idén két méretben vizsgálták a termékeket: a 205/55 R16 H méretet tesztelték, amelyet főként kompakt autókra (pl. VW Golf, Toyota Corolla, Peugeot 308) szerelhetnek. A másik tesztelt méret a 215/55 R17 V volt, amely kis SUV-okra, mint például a VW T-Roc, a Hyundai Kona vagy a Seat Ateca illik.

Melyik a legjobb 215/55 R17 téli gumi?

A kompakt SUV-okhoz való gumik között három modell kiemelkedő eredményeket ért el. A tesztgyőztes Goodyear UltraGrip Performance 3 (itthoni ára kb. 60-65 Ft/db ebben a méretben) és a második helyezett Dunlop Winter Sport 5 (ezt 50-55 ezerért lehet megvenni) nagyon kiegyensúlyozott, és meggyőző teljesítményt nyújtanak száraz, nedves és téli útviszonyok mellett egyaránt. A vezetésbiztonság szempontjából mindkét gumi jó minősítést kapott, sőt a Goodyear a környezetvédelmi mérlegben is a legjobb jegyet érte el.

A harmadik helyen a Vredestein Wintrac Pro (ennek ára szintén 50 ezer forint körül van per darab) végzett 2,4-es értékeléssel (minél kisebb a pontszám, annál jobb), amely különösen jó téli tulajdonságaival tűnt ki, de száraz és nedves úton, valamint a környezeti mutatók terén nem érte el az első két versenytárs szintjét.

A középmezőnyben szintén ajánlott gumik találhatók, mint például

  • a Semperit Speed-Grip 5 (kb. 50 ezer/db),
  • a Continental WinterContact TS 870 P (65 ezer/db),
  • a Pirelli Cinturato Winter 2 (61-65 ezer/db),
  • a Hankook Winter i*cept RS3 (már 45 ezer Ft/db áron is lehet találni),
  • és kisebb kompromisszumokkal a GitiWinter W2 (kb. 45 ezer/db) és a Firestone Winterhawk 4 (45-50 ezer/db) is.

Nem ajánlott viszont a három „kielégítő” minősítést kapott gumi, a Viking WinTech (35 ezer/db-tól), a Kumho WinterCraft WP52 (40-45 ezer/db) és a Maxxis Premitra Snow WP6 (41 ezer/darabtól), amelyek száraz úton nem nyújtanak megfelelő teljesítményt.

A Kenda Wintergen 2 KR501 (kb. 50 ezer Ft/db) megbukott a teszten, mivel száraz úton és nedves körülmények között is hiányos a vezetésbiztonság.

Összességében elmondható, hogy ebben a kategóriában a legdrágább lett a legjobb, de a második helyezett abroncs már hozza az átlagárat - hasonló áron megvehetjük a nem ajánlott téligumit is, úgyhogy csupán egy-egy termék árára nem érdemes támaszkodni!

Ez a legjobb 205/55 R16 téligumi

Ebben a kategóriában egy termék dominált: a Continental WinterContact TS 870 (40-45 ezer Ft/darabtól ebben a méretben) a tesztgyőztes. Ez a gumi kiemelkedő volt a vezetésbiztonság terén (1,8-as minősítés), különösen nedves és téli útfelületen, ahol egyetlen versenytárs sem érhetett a nyomába.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Michelin Alpin 6 (45 ezer/db-tól) szintén jó minősítést kapott a vezetésbiztonság terén, de nem éri el a Continental szintjét. Azonban a környezetvédelmi minősítésben kiemelkedik, különösen a legmagasabb várható futásteljesítményével (53 200 kilométer), a legalacsonyabb kopással és az alacsony fogyasztással.

A Goodyear UltraGrip Performance 3 (38 ezer Ft/db-tól) mind a vezetésbiztonság, mind a környezetvédelmi mutatók terén a két konkurens között helyezkedik el, és „jó” minősítéssel egészíti ki a legjobbak csoportját.

További négy tesztelt modell szintén ajánlott:

  • A Hankook Winter i*cept RS3 (31-35 ezer Ft/db)
  • és a Dunlop Winter Sport 5 (35-40 ezer Ft/db) összpontszáma 2,6 lett ,
  • míg a Nokian Snowproof 2 (33-40 ezer Ft/db)
  • és a Falken Eurowinter HS02 (30-37 ezer Ft/db) 2,8-as értékeléssel az ADAC „kielégítő” skálájának (2,6-tól 3,5-ig) felső tartományába esnek, így nem kell tőlük tartani.

Jelentős lemaradással öt téli gumi következik a sorban: a Pirelli Cinturato Winter 2 (46-50 ezer Ft/db) az utolsó előtti helyen végzett a száraz időben mutatott gyenge teljesítmény miatt, ami 3,9-es végértékelést eredményezett - közben téli tulajdonságai jók. Hasonló a helyzet a Vredestein Wintrac (23 ezer Ft/db-tól) esetében is: bár jó teljesítményt nyújt hóban, kiegyensúlyozatlan, és száraz úton gyengén teljesített.

A Zeetex WH 1000 (25 ezer/db) egyik tesztkategóriában sem nyújtott kiemelkedőt, és az ADAC tesztelői a GT Radial WinterPro 2 Evo (25 ezer/db-tól) esetében sem adtak vásárlási ajánlást.

A Winrun Winter-max A1 WR22 (25 ezer/db-tól) pedig kifejezetten gyengén teljesített: bár téli útviszonyok között használható, nedves fékezéskor 80 km/h-ról vészfékezve, amikor a legjobb gumik már megálltak, a Winrun még 30 km/h sebességgel tovább gurult. Így utolsó helyen végzett a Kínában gyártott gumi.

Összességében ebben a kategóriában gyengébben teljesítettek az olcsóbb modellek, de még így sem jelenthető ki, hogy csak az ár számít, hiszen a neves Pirelli is a lista második felében végzett, miközben árkategóriájában ugyanott tart, mint a tesztgyőztes.

Címkék:
autó, téli gumi, gumiabroncs, téligumi, gumi, adac, gumicsere, gumiteszt,