Pénzcentrum • 2024. szeptember 26. 11:44
Az Európai Unió autóipari szabályozásának enyhítését szorgalmazza Olaszország és Németország. A két ország már más tagállamok támogatását is megszerezte ahhoz a kezdeményezéshez, amely a gépjárművek CO2-kibocsátásának csökkentésére vonatkozó uniós célkitűzések lazítását és a benzin- és dízelmodellek 2035-ös értékesítési tilalmának felülvizsgálatát célozza - tudósított az Euronews.
Adolfo Urso olasz ipari miniszter Brüsszelben kijelentette, hogy "biztos" a tilalom felülvizsgálata. A két ország azt tervezi, hogy a csütörtöki uniós tanácsi csúcstalálkozón javasolja a jogszabály felülvizsgálati záradékának előrehozását 2026 végéről 2025 elejére.
Urso figyelmeztetett az európai autóipar összeomlásának veszélyére és több tízezer elbocsátást jósolt az ágazatban, ha az EU nem változtat irányt. Az olasz miniszter szerint két lehetőség van: vagy megtartják a célkitűzést és megteremtik a feltételeket annak eléréséhez, vagy elhalasztják azokat.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) nemrég felhívást tett közzé a szigorúbb kibocsátási határértékek alkalmazásának elhalasztására, miután augusztusban jelentősen visszaesett az új személygépkocsik regisztrációja, különösen az elektromos autók esetében.
Az ACEA szerint "a zéró kibocsátású járművek gyártásának és elterjedésének szükséges fellendüléséhez döntő feltételek hiányoznak", beleértve a megfelelő infrastruktúrát és a versenyképes gyártási környezetet.Az Európai Bizottság azonban úgy véli, hogy az iparágnak még van ideje teljesíteni a kitűzött célokat. A szóvivő emlékeztetett arra, hogy a 2025-ös célkitűzésről már 2019-ben megállapodtak, és a politikákat úgy alakították ki, hogy az iparágnak legyen ideje alkalmazkodni.