Pénzcentrum • 2024. szeptember 20. 12:44
Az Európai Unió által bevezetett vámok ellenére a kínai elektromos járművek továbbra is versenyképesek maradhatnak az európai piacon - jelentette a CNBC.
A Rhodium kutatócsoport szerint a kínai elektromos járművek exportjának visszaszorításához legalább 50%-os vámokra lenne szükség. Joseph McCabe, az AutoForecast Solutions vezérigazgatója úgy véli, a jelenlegi vámok nem jelentenek komoly akadályt a kínai gyártók számára. "A kínai gyártású EV-kre kivetett vámok akadályt jelentenek, de nem jelentenek belépési akadályt" - nyilatkozta.
McCabe rámutatott, hogy az EU vámjai kevésbé szigorúak, mint az észak-amerikai intézkedések, tekintettel az európai és kínai autógyártók szoros kapcsolatára. Az Egyesült Államok és Kanada nemrég 100%-os vámot vezetett be a kínai elektromos járművekre.
A kínai gyártók új, kedvező árú modellekkel próbálnak betörni az európai piacra. A BYD például bejelentette, hogy Dolphin modelljét 21 550 dollár alatti áron kínálja majd Európában. Ez jelentősen alacsonyabb, mint a Tesla Model 3 ára, amely az Egyesült Királyságban 44 480 dollárba kerül.
A verseny kiéleződésére válaszul a Volkswagen is bejelentette, hogy 2027-re egy hasonlóan olcsó elektromos járművet tervez piacra dobni Európába. William Ma, a GROW Investment Group informatikai igazgatója szerint drasztikus, 300%-os vámokra lenne szükség a kínai elektromos járműipar ellehetetlenítéséhez, ami azonban nem tűnik reális opciónak. Az EU júniusban kezdte meg a vámtárgyalásokat, válaszul a kínai gyártóknak nyújtott állítólagos tisztességtelen támogatásokra. Ma szerint ez a geopolitikai feszültség várhatóan nem fog egyhamar enyhülni.