Ezzel a melósautóval tarolna itthon a kínai Dongfeng: retteghet a Toyota, Nissan, Ford?

Szánthó Péter2024. augusztus 21. 16:02

Érdekes kísérlet a kínai Dongfengtől a márka pickupjának, a DF6-osnak a hazai bevezetése. A kocsi gyakorlatilag a Nissan Navara alapjaira épül, a japánoknak tulajdonrészük is van az üzemben, ahol gyártják. Most alaposan leteszteltük az első hazai darabot, amely igencsak előszériás az európai piacon.

A Dongfeng Motor Corporation az egyik legnagyobb autógyártó Kínában, 2022-ben több mint 2,5 millió autót adott el, amellyel az ország egyik vezető autógyártójaként tartják számon. Az eladott járművek között szerepelnek személyautók, haszongépjárművek, valamint elektromos és hibrid járművek is. A vállalat a kínai autópiacon a harmadik legnagyobb szereplő, olyan konkurensekkel versenyezve, mint a SAIC Motor és a FAW Group. A céget 1969-ben alapították, és azóta is a kínai járműipar meghatározó szereplője.

A vállalat központja Wuhanban található, és tevékenysége kiterjed a járművek, motorok és autóalkatrészek gyártására. A Dongfeng a kínai piacon belül széles termékskálával rendelkezik, beleértve a személyautókat, haszongépjárműveket, buszokat, és egyéb közlekedési eszközöket is.

Valahonnan ismerős...

A Dongfeng, számos más kínai gyártóhoz hasonlóan úgy gondolja, sikerének egyik kulcsa a nemzetközi autógyártókkal kötött partnersége. A cég együttműködik olyan nagynevű márkákkal, mint a Nissan, Honda, Kia és a Peugeot. Egy ilyen együttműködésből született mai tesztünk alanya is, a gyártó összekerekes pickupja, a DF 6, vagy ahogyan a kínai piacon ismerik, a Rich 6. A platóajtón ott a "Zhengzhou Nissan" felirat is, ami arra utal, hogy ez valójában egy Nissan Navara. A Nissan ugyanis 50%-os részesedéssel rendelkezik a gyártóüzemben, és már 1999 óta készítik itt folyamatosan a pickupokat. Mostani tesztünket érdemes úgy olvasni, hogy ez a konkrét DF6 még egy nullszériás európai modell, konkrétan ezen a kocsin végezték a homologizációs eljárást is. A később a kontinensre érkező darabok még jócskán javulhatnak – és van is hová.

Az azonos platformról árulkodik az is, hogy 5,31 méteres hosszával, 1,85 méteres szélességével és 3,15 méteres tengelytávolságával méretei szinte teljesen megegyeznek a Navaráéval. A magassága 1,81 méter, ezzel pedig alacsonynak számít a ligában, ami bizonyos szempontból nem hátrány. A platója 1,51*1,56 méteres, illetve majdnem 50 centi magas. Abból is látszik, hogy vérbeli melósautóról van szó, hogy hátulra laprugókat szereltek a terepjárókra jellemzőbb tekercsrugók helyett. Külsőre felfedezni benne Land Cruiser, Navara vonásokat, és a motorja is egy az egyben ugyanaz, mint a Navarában, egy 2,3-as dCi, amely 160 lóerős, 380 newtonméter nyomaték leadására képes.

Címkék:
autó, kínai, teszt, autóvásárlás, kína, nissan, újautó, autóteszt, terepjáró, kínai autók, autó teszt,