Szánthó Péter • 2024. augusztus 17. 13:02
Megérkezett a ráncfelvarrott Hyundai Tucson: a márka slágerautója külsőre csak finomításokat kapott, a beltere viszont teljesen átalakult - nem kárára. A teszthét alatt rájöttünk, ennél több igazából nem is kell, és a városi terepjáró jó választás lehet azoknak, akik valami extrábbat keresnek. A koreaiak nem viccelnek: ötféle erőforrással is meg lehet rendelni az autót, még a dízelt sem száműzték! Tesztünkben mutatunk egy 3000 IQ-s trükköt a baromi idegesítő, ám kötelező EU-s extra egyszerűbb kikapcsolására.
Ráncfelvarráson esett át az idén 20 éves Hyundai Tucson, bár ez külsőre annyira nem észrevehető: megmaradt az extravagáns, szokatlan orra, de a hűtőrács mintája egy kicsit átalakult, és ha nem áll egymás mellett a két modell, akkor észre sem vesszük, hogy egy párral kevesebb világító kocka alkotja a fényszórót. Az elemek, és a lemezekre hajazó dizájn is hasonló, összességében szögletesebb lett az új Tucson, ami nem vált hátrányára: az élek, vágások egy kicsit hangsúlyosabbak a karosszérián. A kocsi mérete nem változott, az autó hossza 4510 milliméter szélessége 1865 mm, magassága 1653 mm.
A hátulja is hasonlóan extravagáns, mint az elődmodell esetében, nagyon jók a több darabból álló, LED-es hátsó lámpák, ezek között egybefüggő fénycsík húzódik végig - ugyanúgy, mint az előző verziónál, azon is szerettük, itt is valami olyan extrát ad, amit ma nemigen látni az utakon. Az ablaktörlő továbbra is profin el van dugva a hátsó légterelő alatt.
Örömteli az is, hogy a Hyundai nem áldozta be magát teljesen az emissziós szabályok oltárán: az új Tucson kapható még a sima 1,6-os benzinmotorral is. Sőt, a mild-hibrid meghajtásnál a benzines mellett dízelest is vehet, akinek ilyen igényei vannak! Öntöltő hibrid erőforrással is meg lehet rendelni (ilyen volt a tesztautónk is), a kínálat teteje pedig a plug-in hibrid. Az ötféle meghajtás teljesítménye 136 lóerőtől 253 lóerőig terjed, mindenki megtalálhatja azt, ami neki kell - lehet hatfokozatú kézi, hatfokozatú automatikus és hétfokozatú, dupla kuplungos automataváltóval is kérni, sőt, hogy még egy változó legyen a képletben, első- illetve hátsókerék-hajtású kivitel is rendelhető. Persze, sok opciót nem lehet variálni, mert hajtástípushoz vannak kötve, de így is gyakorlatilag teljesen lefedi a Tucson-kínálat a magyar igényeket.
A tesztautónk összteljesítménye 215 lóerő, az 59 lóerős, 265 Nm forgatónyomatékú villanymotor segít be a benzinmotornak, hogy a lehető leggazdaságosabb legyen a közlekedés. Az 1,49 kWh-s akkupakk a padlóba és a hátsó üléssor alá lett beépítve így nem vesz el helyet a 620 literes csomagtérből. A rekuperáció erősségét 3 fokozatban lehet állítani, a legerősebben nagyon ritkán kell a fékre lépni. De például a hírhedt Szentendrét Visegráddal összekötő, 1116-os úton a hegyről lefelé jövet az első-második fokozat között okosan ugrándozva különösebb lassulás nélkül fel lehet tölteni a kocsi akksiját, mire leérünk. A Tucson fogyasztása 6,5 és 7,5 liter között ingadozott 100 kilométeren. 8,2 másodperc alatt futja a 0-100-at, a menetdinamika korrekt, amikor kell, akkor meg tud indulni, a hangszigetelésre sem lehet panasz, és szinte észrevétlenül váltogat a benzines és a villanymotor között - jól ki van ez találva.
Üdvözlendő változások belül
A kocsi külsejével ellentétben belül lényegesebb változásokon esett át az autó. Első és legnagyobb átalakítás, hogy a műszerfal immáron két, 12,3 colos monitorból áll, ezek közös alapon, közös borítást kaptak, és az egész enyhén ívelt, a sofőr felé nézve. A központi fedélzeti rendszer szoftverére panasz nem lehet, a telefontükrözés is gond nélkül hasít. A tesztkocsiba bekerült a head-up kijelző is, ami szintén egy kb. 12 col méretű képet vetít a sofőr elé a szélvédőre.