Nagy Bálint • 2024. augusztus 3. 10:03
Bürokráciából, jogszabály-követésből jeles, méltányosságból, emberségből elégtelenre vizsgázott nálam az Óbudai Parkolási Nonprofit Kft. Ha ugyanis elírod a rendszámot az SMS-ben, hiába jelzed azt az ügyfélszolgálatnak, méltányosságnak helye nincs!
Történt ugyanis, hogy a minap a III. kerület egyik fizetős zónájában indítottam parkolást SMS-ben, figyelmetlenségből azonban a rendszám utolsó számjegyét elütöttem. Egyértelmű hibámra azonban, amit a társaságnak el is ismertem, csak akkor jöttem rá, amikor visszatérve az autómhoz, a szélvédőn egy mikuláscsomag várt.
Miután rövid keresgélés után találtam olyan eseteket a sajtóban, hogy volt már rá precedens korábban egyes budapesti önkormányzatoknál, hogy hasonló és egyértelmű hiba miatt méltányosságból eltekintettek a pótdíjtól, billentyűzetet ragadtam, hogy méltányossági kérelmet nyújtsak be. A levélben leírtam, hogy tisztában vagyok azzal, hogy a fogyasztót terheli a gondos és figyelmes eljárás, éppen ezért a hibáért engem terhel ezen esetben a pótdíjfizetési kötelezettség.
Ugyanakkor felhívtam arra is a figyelmet, hogy a hiba egyértelmű, a parkolási adatbázisok és a korábbi parkolástörténet (az érintett mobilszámról rendszeresen indítok parkolást az adott zónában az ügyben érintett forgalmi rendszámra) ellenőrzése, amit a személyes bejelentés csak erősít, kellőképp igazolja, hogy azért a parkolóhelyért, amit használtam, valójában fizettem. Az Óbudai Parkolási Nonprofit Kft.-t ez azonban nem hatotta meg. Íme a válaszlevelük:
„Panaszát megvizsgálva tájékoztatjuk, hogy a 30/2010. (VI.4.) Főv. Kgy. rendelet 8. §-a és 48. §-a alapján nem lehetséges a várakozási- és pótdíj törlése, méltányossági jogkörrel Társaságunk nem rendelkezik, melyre tekintettel kérelmének nem áll módunkban helyt adni, panaszát elutasítjuk.
Ön téves rendszámra indított mobilparkolást, így a PKK932 frsz-ú gépjármű várakozási jogcímének ellenőrzése során 2024.07.29-én 10:47-kor ezen frsz-ú gépjárműre nem rendelkezett érvényes várakozási díjfizetéssel, ezért a pótdíj jogszerűen került kihelyezésre.
Mobilparkolás indítása során minden esetben ellenőrizni kell a zónakódot, rendszámot és a felségjelzést, mert az ebből eredő esetleges pótdíj követelések megfizetésének kötelezettsége minden esetben az ügyfelet terheli. A fentiek értelmében nem áll módunkban utólagosan beszámítani a várakozási díjat.”
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A végeredmény tehát: miután fizettem parkolási díjat, ki kell fizetnem pluszban a 3900 forintos pótdíjat is. A tanulság pedig, ahogy Csehov fogalmaz: "Korunk torz méltányossága éppen abban áll, hogy ranggal, érdemrenddel, nyugdíjjal nem a hivatalviselők erkölcsi érdemeit és szellemi képességeit jutalmazzák, hanem a szolgálatot általában, akármilyen minőségű volt is."
Nyilvánvaló persze az is, ha a jogalkotó nem hagy kiskapukat, akkor a bürokratáknak sincs más választasa, mint követni a paragrafusokat. Szerinted ez korrekt eljárás, vagy a rendeletek felülvizsgálatára lenne szükség? Szavazz!