Ez a népautó az ellenszer a horror benzinárakra? Hosszútávú teszten a megújult Opel Corsa

Szánthó Péter2024. július 13. 13:03

Egy elég kemény erőpróbának vetettük alá az új Opel Corsát: 1600 kilométeren mutathatta meg Európa egyik kedvenc kisautója, hogy tényleg fogyasztásbajnok-e. Hogy ne legyen egyszerű dolga, a táv nagy része autópálya volt, de a Szentgotthárdon készült, 1,2-es, 100 lóerős motorja nem vallott szégyent a teljesítmény tekintetében. Tesztünkből kiderül, mennyi lett a fogyasztás, és arra is kitérünk, kényelmes-e bevállalni egy ekkora utat egy kisautóval.

Óriási reményekkel vezették be az új Opel Corsát Magyarországon az év elején, Rosta Gergely országigazgató korábbi interjúnkban egyenesen népünnepélynek nevezte a kisautó legújabb generációjának érkezését - hiszen a modell nagyon fontos alappillére a márkának. Az előző változat is sikeres népautó volt, tavaly a hatodik legeladottabb kocsi volt Európában, Magyarországon pedig a kisautó-szegmensben csak az örökös bajnok Toyota Yaris tudta megelőzni.

Július elején egy hétig nyúztuk az új generációs Corsát, ráadásul a legkeményebb tesztnek alávetve: egy külföldi nyaraláson,majdnem 1600 kilométert beletéve - főképpen autópályán. Az utazás során 3 fő kérdésre keresve a választ:

  • Hogy fogyaszt az autópályán a takarékosnak hirdetett motor?
  • Hogy bírják benne az utasok a 8-9 órát, ameddig elérünk a célhoz?
  • Hogy férnek el benne a cuccok?

Az új dizájnelemekkel kifejezetten előnyére változott a Corsa (az előző sem volt csúnya, de a frissítéssel morcosabb lett), a legnagyobb átalakulás az előzőhöz képest azonnal feltűnik az autó elején. Az agresszív fényszórósziluettek kiválóan keretezik a hűtőrácsot, melyen az Opel-embléma hangsúlyosan kiemelkedik, ugyanakkor a fekete tesztautónkhoz annyira szerintem nem passzolt a fekete vizor, amin szintén alig látszik a fekete Opel-logó. A GS kivitelben az autó elöl és hátul is sportosabb lökhárítókkal van felszerelve.

Az előre és hátra figyelő tolatóradar, valamint a tolatókamera szériafelszerelésként segítenek megőrizni ezek épségét. Egy másik színben szintén jobban észrevehető lenne a csomagtérfedélen középre helyezett, szélesebb, fekete CORSA felirat. Aki viszont abszolút nem akarja kihangsúlyozni, milyen márkájú és típusú kocsiban ül, bátran válassza a feketét. Összességében több elődmodellel ellentétben egyáltalán nem nevezhető "csajos" kisautónak, a férfiakat sem nézik ki a volán mögül. A GS kivitelben alapfelszereltséghez tartozik a 16 colos könnyűfém felni 195/55 R16-os gumikkal. Bár a hátsó dobfék így esztétikailag nem előnyös, hosszú távon kevesebb karbantartási költséget jelent, mintha tárcsafék lenne - és azért valljuk be, a Corsa kicsit erről is szól.

A beltérben sincsenek olyan nagy problémák, egyáltalán nem fapados-érzés beülni, a hátsó üléssor kicsit szűkös, de ezt nem elegáns számonkérni ebben a méretkategóriában. Az ülések anyaga viszont elég strapabírónak tűnik, egyedül a zsebek hiányoztak az első üléssor hátuljáról.

Autóhitel kalkulátor! Válogass a legjobb banki ajánlatok között

A GS változat sajátja a 10 hüvelykes főképernyő és a 7 colos műszeregység, a grafika eléggé minimál, de pont azért jó, mert ennyire egyszerű, átlátható. Külön pirospont, hogy egyből megy vezeték nélkül az Apple CarPlay és az Android Auto, emellett van egy USB-port és egy szivargyújtó is. Az is külön jó, hogy számos funkciónál meghagyták a fizikai gombot, például a hangerőt és a klímát is lehet gombokkal állítani, és a sávtartó kikapcsolására is külön, dedikált gomb van. És zongoralakk-díszbetétekkel sem találkozni. Összességében kihozták belőle a maximumot, amit ebben a kategóriában ki lehet.

Címkék:
autó, autópálya, teszt, opel, autóvásárlás, újautó, autóteszt, kisautó, népautó, benzinfogyasztás, autó teszt,