Érik a baj a BMW háza táján? Aggasztó, amit közölt a német autóóriás

MTI2024. július 10. 20:44

A BMW konszern az idei év első félévében stagnáló eladási adatokról számolt be, a cég honlapján szerdán közzétett jelentés szerint. Az elektromos járművek értékesítése növekedést mutatott, de ez nem érte el a tavalyi év ütemét. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk az eladások alakulását márkák és régiók szerint.

A BMW konszern eladásai stagnáltak az első félévben a vállalat honlapján szerdán közzétett jelentés szerint. Az elektromos modellek értékesítése ugyan közel egynegyedével növekedett, de ez még mindig jelentősen elmarad a tavalyi éves növekedési ütemtől.

Az év első hat hónapjában a német autóipari konszern 1,213 millió autót értékesített, ami 0,1 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül a BMW márka jól teljesített, 1,096 millió autót adtak el, ami 2,3 százalékos növekedés. A MINI és a Rolls-Royce eladásai viszont visszaestek: a MINI 18,7 százalékkal kevesebb, 114 ezer autót, míg a Rolls-Royce 11,4 százalékkal kevesebb, 2819 autót értékesített.

A második negyedévben az eladások 1,3 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest, összesen 618 ezer autót adtak el. A BMW márka eladásai 2,2 százalékkal növekedtek, 565 ezer autóra. A MINI eladásai 27,6 százalékkal csökkentek, 52 ezer autóra, míg a Rolls-Royce 16,0 százalékkal kevesebb, 1294 autót adott el.

Az elektromos modellek eladásai jelentősen növekedtek: az év első felében 24,6 százalékkal, 190 ezer autóra. Ez azonban elmarad a tavalyi éves növekedéstől, amikor közel háromnegyedével nőtt az elektromos autók értékesítése. A növekedési ütem lassulása a második negyedév adataiban is megmutatkozott: a 108 ezres eladás 22,2 százalékos növekedést jelentett a tavalyi második negyedévhez képest.

Az eladások lassulása földrajzi régiók szerint is észrevehető: Európában az év első felében 2,6 százalékkal több, 460 ezer autót értékesítettek, de a második negyedévben 0,1 százalékkal kevesebbet, 232 ezer autót adtak el. Németországban az első félévben 3,3 százalékkal csökkentek az eladások, 130 ezer autóra, míg a második negyedévben 11,5 százalékkal, 68 ezer autóra csökkentek.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 583 438 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 137 058 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; a Raiffeisen Banknál 7,00%, az Erste Banknál szintúgy 7,00%, az OTP Banknál pedig 8,16%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Ázsiában az első félévben 3,6 százalékkal kevesebb, 493 ezer autót adtak el, a második negyedévben pedig 4,3 százalékkal kevesebbet, 249 ezer autót. Kínában az első félévben 4,2 százalékkal csökkentek az eladások, 376 ezer autóra, a második negyedévben pedig 4,7 százalékkal, 188 ezer autóra csökkentek.

Amerikában viszont növekedtek az eladások: az év első felében 2,1 százalékkal, 229 ezer autóra, a második negyedévben pedig 3,0 százalékkal, 121 ezer autóra. Az Egyesült Államokban az első félévben 1,5 százalékkal, 188 ezer autóra, a második negyedévben pedig 1,7 százalékkal, 97 ezer autóra nőtt az eladások száma.

Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának tagja, kiemelte, hogy a kihívásokkal teli piaci környezetben a BMW márka vonzó termékportfóliójának köszönhetően növelni tudta eladásait az első félévben. „Az év első hat hónapjában sikerült kétszámjegyű növekedést elérnünk a tisztán elektromos meghajtású járművekkel és a felső prémium szegmens modelljeivel” – mutatott rá.

Címkék:
autó, elektromos autó, autóipar, bmw, autópiac, újautó, eladások,