Mégsem áldozott le a belső égésű motoros autóknak Európában? Itt az új javaslat: lenne egy kiskapu

Pénzcentrum2024. július 4. 10:45

Az Európai Néppárt (EPP), az Európai Parlament legnagyobb törvényhozói csoportja egy új dokumentumtervezet szerint arra törekszik, hogy enyhítse az EU által a CO2-kibocsátó autók 2035-re tervezett kivezetésének szabályait - írta a Reuters. A tervezet célja, hogy lehetővé tegye az alternatív, nulla kibocsátású üzemanyagok használatát a belső égésű motoros járművekben.

A múlt hónapban tartott európai parlamenti választásokon az EPP minden törvényhozói csoport közül a legnagyobb arányban nyert mandátumot: a 720 törvényhozóból 188-an kerültek be a párt színeiben. A héten Portugáliában tartott találkozón az EPP képviselői megvitatják az EU Parlament következő ötéves ciklusának politikai prioritásait. A Reuters által ismertetett tervezet többek között azt is célul tűzte ki, hogy "felülvizsgálják az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó CO2-csökkentési szabályokat annak érdekében, hogy 2035 után lehetővé váljon az alternatív, nulla kibocsátású üzemanyagok használata".

Az EU tavaly fogadta el, hogy 2035-ben betiltja az új CO2-kibocsátású autók értékesítését. Az Európai Bizottság azonban ígéretet tett arra, hogy 2035 után is lehetővé teszi az olyan új autók értékesítését, amelyek kizárólag "e-üzemanyagokkal" működnek. Az e-üzemanyagok szintetikus üzemanyagok, amelyekkel a belső égésű motoros autók is működhetnek. Ez a kivétel Németország kérésére került bevezetésre.

Az EPP nem részletezte pontosan, hogyan szeretné módosítani a gépkocsik CO2-szabályozását. A dokumentum szerint "felülvizsgálnák a belső égésű motorokra vonatkozó tilalmat és élvonalbeli belső égésű motoros technológiát fejlesztenének".

 

Címkék:
autó, európa, üzemanyag, tervezet, tilalom, kibocsátás, autók, co2,