Pénzcentrum • 2024. július 4. 13:13
Az Európai Unió péntektől akár 37,6%-os vámokat vet ki a Kínában gyártott elektromos járművek behozatalára - közölték uniós tisztviselők a Reuters tudósítása alapján. Az új vámok bevezetésére négy hónapos időszak áll rendelkezésre, és várhatóan folytatódnak a tárgyalások a két fél között, mivel Peking széles körű megtorlással fenyegetőzik.
Az Európai Bizottság célja, hogy megakadályozza az állami támogatással épített olcsó elektromos járművek áradatát. Ursula von der Leyen szerint ezek az intézkedések szükségesek ahhoz, hogy megvédjék az európai piacot és biztosítsák a tisztességes versenyt.
A csütörtökön közzétett 208 oldalas dokumentumban meghatározott vámtételek szinte pontosan megegyeznek a Bizottság által júniusban bejelentettekkel. A végrehajtó kisebb kiigazításokat eszközölt, miután vállalatok kisebb számítási hibákat állapítottak meg az eredeti közzétételben. Peking már korábban jelezte, hogy "minden szükséges intézkedést" megtesz Kína érdekeinek védelme érdekében. Ez magában foglalhatja megtorló vámok kivetését is például olyan termékekre, mint a konyak vagy a sertéshús.
Valdis Dombrovskis szerint nincs alapja annak, hogy Kína megtorló intézkedéseket foganatosítson. "A célunk az, hogy tisztességes versenyt és egyenlő versenyfeltételeket biztosítsunk" - mondta egy interjúban.
Az EU által meghatározott vámtételek különböző mértékben sújtják a kínai autógyártókat:
- BYD: 17,4%
- Geely: 19,9%
- SAIC: 37,6%
Ezek a vámok az autóimportra kivetett szokásos 10%-os uniós vámon felül kerülnek kivetésre. Az EU által együttműködőnek ítélt vállalatok - mint például Tesla és BMW - 20,8%-os vámot fizetnek majd. Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen bírálta a döntést. A döntés negatív hatásai felülmúlják az előnyöket, amelyeket az európai és különösen a német autóiparra jelenthet - fogalmazott közleményében.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az autóipar vezetői attól tartanak, hogy ellenvámok vagy más intézkedések befolyásolhatják az autók versenyképességét Kínában. A német autógyártók tavaly eladásaik egyharmadát Kínában bonyolították le.
Az EU tavaly októberben indított szubvencióellenes vizsgálatot a kínai elektromos autók kapcsán. A vizsgálat végén a Bizottság végleges vámokat javasolhat öt évre szólva. Ezekről az EU-tagállamok fognak szavazni. Az uniós tagállamok támogatása még bizonytalan a brüsszeli kezdeményezés kapcsán.