Ilyen nincs, nyáron is gigafelújítás lesz az M7-esen: rengeteget ülhetnek dugóban a Balatonon nyaralók

Pénzcentrum2024. június 19. 11:02

Nyáron is felújítási munkák lesznek az M7-esen. Az MKIF szerint az autópálya Érd és Székesfehérvár közötti szakaszán az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet, állapota gyorsan romlik, intézkedni kell.

"Bár tavalyi évhez hasonlóan, idén is úgy terveztük, hogy a vakáció ideje alatt nem lesznek előre tervezett munkák Budapest és a Balaton (Balatonvilágos) között az M7-es autópályán, viszont az útburkolat állagromlása miatt és így az utazóközönség biztonságának érdekében, sajnos több helyen is elkerülhetetlenné vált a felújítás" - közölte a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Hozzátették, a munkák egy része már nem várhat őszig. Azokat a nyári hónapokban el kell végezni.

Hogy a legkevésbé akadályozzuk a nyári szezonális forgalmat, ezért a munkák ütemezésekor csak azokon a szakaszokon fogunk munkát végezni, ahol már most is három forgalmi sáv áll a közlekedők rendelkezésére, és ezt is a forgalmi szempontból kevésbé terhelt napokon

- fogalmazott az MKIF.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy:

  • csak kedd és péntek közötti napokon lesznek terelések és munkavégzés, június és július hónapban – augusztusban nem,
  • csak a Budapest felé tartó oldalon, Székesfehérvár és az M0 autóút közötti szakaszon dolgoznak,
  • és ott is csak úgy, hogy két sávon biztosítani lehessen a folyamatos haladást,
  • de lesz, amikor pihenőhelyen, csomóponti ágon végeznek a felújítást. Ilyenkor ott zárás is lehetséges. Erről, mint eddig is, előre és időben tájékoztatást adnak,
  • fontos azonban, hogy az őszi időszakban elkerülhetetlen lesz, hogy a Balaton felé tartó oldalon is folytassák a feladataik elvégzését.

Kiemelték: az M7 autópálya Érd és Székesfehérvár közötti szakaszán az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet. Az utóbbi időben a pálya ezen szakaszának állapota több helyen is gyorsan romlott. Ezért ezen az 54 km-es autópálya szakaszon a nyári időszakban, legalább 8 km sávhosszban cserélni kell a tönkrement burkolatot (a sávhossz jelentése: ha egy 1 km-es autópályaszakasz mindkét oldalán mindkét sávot /külső és belső/ is megújítjuk, az 1*4=4km-nek felel meg).

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 990 380 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 139 249 forintos törlesztővel fel lehet venni a K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCredit Banknál szintén 6,54% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál 6,89%, az OTP Banknál pedig 7,84%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Az M7-es nyári felújítása is része Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításának. Ennek során a 2023 és 2025 közötti három évben az MKIF Zrt. által üzemeltetésre, felújításra átvett 1237 km-ből 538 km út újul meg, kap a tönkrement burkolat helyett új aszfaltot, ha szükséges több rétegben. 2023-ban a teljes főpálya 19%-a újult meg (3,6 millió négyzetméteren), idén újabb 20% megújítását tervezzük (várhatóan 4 millió négyzetmétert). Csak az M7-en idén közel 1,5 millió négyzetméteren terítünk le új burkolatot

- fogalmaztak. A tereléseket, mint eddig is időben és előre jelzik Facebook oldalukon és a honlapon, valamint az Útinformon keresztül is.

Címkék:
autó, felújítás, autópálya, nyár, m7, útfelújítás, székesfehérvár, m7-es autópálya, érd,