Pénzcentrum • 2024. június 16. 17:29
Annak ellenére, hogy az autóipar nehézségekkel küzd és több hazai akkumulátorgyár is elbocsátásra kényszerült, a BYD szegedi gyárberuházása tovább halad, a terület méretét pedig a június elején kért újabb engedélyekkel majdnem megduplázzák - számolt be a Szegeder.
Az autóipari szektor kihívásai ellenére a BYD szegedi gyárprojektje nem mutat lassulást. Június elején újabb építési engedélyeket igényeltek, amelyek révén a létesítmény mérete jelentősen növekedhet. Szeged városfejlesztésért felelős alpolgármestere, Nagy Sándor korábban egy interjúban említette, hogy a kínai vállalat fokozatosan szerzi meg az engedélyeket a gyár építéséhez. A terület átadása három részletben történik, a második szakasz határideje szeptember végére, míg a záró rész az év végére van ütemezve.
A BYD az ipari parkot korábban a Picktől vásárolta meg, ahol eredetileg egy húsipari üzem épült volna. Azonban ezeket a terveket elvetették, és márciusig több alapozási engedélyt is kérelmeztek az adott területre. A már meglévő 90 hektár teljesen beépült, így további terjeszkedésre volt szükség. Az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) szerint június 5-én benyújtották az új építkezési terveket, amelyek egy 10 hektáros összeszerelőüzem föld- és alapozási munkálatait irányozzák elő.
Ez lenne Szegeden a legnagyobb alapterületű építmény, ami felülmúlná még a nagybani piac és a Széchenyi tér méretét is. A tervezett létesítmény mellett további üzemegységek is épülnek majd, köztük egy festőüzem és egy lökhárítógyártó-üzem.
A gyár helyszíne az M43-as autópálya közelében lesz, csökkentve ezzel a távolságot a béketelepi Liliom Lakóparkhoz. Annak érdekében, hogy minimalizálják az ott élők zavarát, egy közgyűlési döntés alapján erdősávot telepítenek az építkezésekből eredő fakivágások pótlásaként.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jelenleg hivatalos bejelentés még nem érkezett Kínából a projekt kapcsán. A gyár első üteme már elérte az alapozás szakaszát és várhatóan már jövőre lekerülnek róla az első elektromos autók. Logisztikai források szerint naponta akár ezer új jármű gyártása is lehetséges lehet majd itt, ami kihívást jelenthet a jelenlegi vasúti áruszállítási kapacitásoknak is.
Áll a báll a kínai autók körül
Néhány napja Európai Bizottság megállapította, hogy az akkumulátoros elektromos járművek értéklánca Kínában tisztességtelen támogatásokból részesül, ami veszélyt jelent az uniós BEV-gyártókra. Ennek azonban Kína nagyon nem örül, a kínai kereskedelmi minisztérium, valamint a külügyminisztérium kifogásolta és élesen bírálta az Európai Uniónak a kínai elektromos autógyártókra vonatkozó büntetővám-tervezetét, egyben ellenintézkedéseket ígért. Nem véletlen, hogy az EU-s intézkedés ellen még az európai autógyártók is felszólaltak.