Szánthó Péter • 2024. június 12. 18:44
Flottakezelők Magyarországon is beszámoltak arról, hogy nem kevés olyan plug-in hibrid autó van, amit amikor visszavesznek három év után, még a töltőkábel be van csomagolva az eredeti állapotában - mondta a Pénzcentrumnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke a szerdán megjelent törvényjavaslatról, amely elvenné a tölthető hibridektől a zöld rendszámot és annak kedvezményeit. A szakember kifejtette, a vásárlók jelentős része a zöld rendszám, és az azzal járó kedvezmények miatt vett plug-in hibridet, de egyébként nem tölti az autót, hanem belsőégésű motorral jár. Ennek venné elejét a tervezett módosítás.
Mint beszámoltunk róla, kedden jelent meg az a törvénytervezet, amely elvenné a zöld rendszámot a plug-in hibrid autóktól. A dokumentum szerint szeptember elsejétől nem lehetne ilyen járművet zöld rendszámmal forgalomba helyezni Magyarországon, 2026. november 30-áig pedig a már kiadott rendszámtáblákat is le kellene cserélni - erre minden bizonnyal legkésőbb a műszaki vizsgánál kerülhet sor.
Ha átmegy a javaslat, akkor több tízezer zöld rendszámot kell majd "hagyományos" fehérre cserélni. Egész pontosan az 5N vagy 5P környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsikról kell levenni a zöld rendszámot. A Belügyminisztértium adatai szerint a két kategóriában május végéig 41 218 zöld rendszám lett kiadva, legalább ennyi rendszámtáblát kell lecserélni a következő bő 2 évben.
A tervezet kapcsán megkerestük Gablini Gábort, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnökét, aki szerint a szervezet egyetért az előterjesztéssel.
Ez a kérdés nemcsak Magyarországon okoz fejtörést, hanem Kínában, az Egyesült Államokban is. Azt tapasztalják, hogy a vásárlók egy jelentős része – nem mindenki, ezt le kell szögezni – a zöld rendszám, és az azzal járó kedvezmények miatt vett plug-in hibridet, de egyébként nem tölti az autót, hanem belsőégésű motorral jár. Flottakezelők Magyarországon is beszámoltak arról, hogy nem kevés olyan plug-in hibrid autó van, amit amikor visszavesznek három év után, még a töltőkábel be van csomagolva az eredeti állapotában. Mi azt gondoljuk, hogy az emberek ne azért vegyenek plug-in hibridek, mert zöld rendszám jár hozzá, hanem azért, mert a mindennapi használatban az meghozza azt a többlet előnyt, amiért racionális ezt a meghajtást választani
- magyarázta. Mint kifejtette: ráadásul az előírások is egyre szigorodnak a külsőtöltésű hibrid autók esetében.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kínában például már a minimális elvárás, hogy egy plug-in hibrid 100 kilométert meg tudjon tenni tisztán elektromosan. Európában is egyre inkább nő a hatótávja ezeknek az autóknak, így aki például agglomerációban lakik, annak már reális lehet az, hogy ha otthon tölt vagy a munkahelyen, akkor tisztán elektromosan, gyakorlatilag töredék költségért használja az autóját. Jelen pillanatban ezek a felhasználók vannak kisebbségben és többségben azok, akik csak élvezni akarják a zöld rendszám előnyeit, de a mindennapokban nem támogatják a károsanyag kibocsájtás csökkentését, ami eredetileg létrehívta ezt a jármű típust, azzal, hogy rendesen töltik az autót, és elektromosan járnak vele
-tette hozzá. Leszögezte: a szervezet szerint a plug-in hibrideknek az olcsóbb közlekedés, és a tisztán elektromos modellekkel szembeni árelőny kell hogy legyen a gazdasági előnye, nem pedig a többi, államilag biztosított kedvezmény, vagy hogy ingyen lehet parkolni.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!