Szánthó Péter • 2024. június 8. 13:02
Teljesen megújult a kínai MG csúcs SUV-ja, a HS, amely ár-érték arányban első blikkre elég jó ajánlatnak tűnt - tesztünkből kiderült, másodikra is az-e. A külseje gyökeresen megváltozott, belül már inkább visszaköszönnek az előző széria megoldásai. Viszont a minőségre nem lehet panasz. Ki ad ekkora autót ennyi pénzért? Mekkora társadalmi hasznossága van a zongoralakk-díszbetéteknek? Hány megapixel van egy 10 éves gyereknél? Tesztünkben minden kérdésre választ adunk.
Mint ahogyan korábbi villanyautó-árösszehasonlításunkban is utaltunk rá, valóságos hadjáratot indított itthon az MG, amelynek gyakorlatilag minden elektromos modellje bekerült a legolcsóbb e-autókat összesítő gyűjtésünkbe legutóbb. De a brit eredetű, immáron kínai tulajdonú márka Európában a hagyományos meghajtással szerelt autók piacán a legerősebb, a kontinensen értékesített autóik kétharmada ilyen volt - viszont az is beszédes, hogy az MG4-es (tesztje itt!) volt a második legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó Európában tavaly.
Magyarországon is egyre nagyobb szeletet követelnek maguknak a tortából: a Datahouse adatai szerint idén január és május között már 789 autót helyeztek forgalomba (amivel a 17. helyen állnak az összes itthoni márka között), 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban. Legerősebb versenyzőjük a ZS, amely a Suzuki Vitara, S-Cross és a Dacia Duster ligájában játszik, ez adja a hazai értékesítés legjavát, május végéig 585 darab állt belőle forgalomba, amivel a 6. helyen áll a B-SUV kategóriában, megelőzve olyan itthon erősen beágyazott autókat, mint a Hyundai Kona, vagy a Peugeot 2008. Hagyományos motorral szerelt, illetve az elektromos verzióját is kipróbáltuk már.
Most pedig benzines-kínálat csúcsa, az új HS járt nálunk - amelynek előző generációját plug-in hibridként teszteltük -, amely már első blikkre is komolyabb autónak néz ki, mint az elődmodell. Mielőtt azonban belemennénk a részletekbe, kifejtem, miért is olyan nagy szám ez az autó a magyar piacon. Nos, 4574 mm hosszú, 2078 mm széles, 1685 mm magas, 2722 mm tengelytávval - pont akkora, mint az előző változat.
Magyarul: nagy. És ennek ellenére 10 549 000 forintért meg lehet venni alapáron!
Ezért a pénzért fehérben, manuális váltóval - de bőrkárpittal! - kapjuk meg, szériafelszereltség a fűthető első ülés, a parkolóradar, a telefontükrüzésre is alkalmas fedélzeti egység, az elektromosan állítható vezetőülés, és még egy csomó minden. Tesztautónk a drágábbik, Luxury csomaggal volt felszerelve (ebben már pl. napfénytető, 360 fokos kamerarendszer is van), és a feláras tengerészkék-fehér bőrkárpitot is beletették, na meg a nem-fehér fényezést - ami elég jól néz ki -, valamint az automataváltót. Így kerül cakkumpakk 11 749 000 forintba, és ez a legteteje. Hogy egy kicsit képbe kerüljünk, milyen ez az ajánlat: az ennél kisebb VW Tiguan például kicsivel 15 millió forint alatt indul, de ha például az Opel Grandlandből szeretne egy hasonlóan magasan extrázottat az ember, az is jóval többe kerül, ahogyan a Toyota Corolla Cross is.