Pénzcentrum • 2024. június 5. 10:12
A Nio elektromos járműgyártó engedélyt kapott Kínában egy harmadik, évi 600 000 darabos kapacitású gyár építésére, amely jelentősen növeli a cég gyártási kapacitását és versenyképességét - írja a Reuters. .
A Nio elektromos járműgyártó vállalat engedélyt kapott Kínában egy új, harmadik gyár építésére. Ez az új létesítmény lehetővé teszi a cég számára, hogy éves gyártási kapacitását 1 millió járműre növelje. Ez a szám közel áll a Tesla sanghaji üzemének 1,1 millió járműves kapacitásához, amely jelenleg a világ legnagyobb elektromos járműgyártó központja.
Az új üzem jóváhagyása különösen jelentős a Nio számára, tekintettel arra, hogy a kínai kormányzat 2022 óta fokozott óvatossággal kezelte az új elektromos járművek gyártásának terveit. Az óvatosság oka a túlkapacitás és a csökkenő kereslet miatti aggodalmak voltak. A Nio az előző év végén kapta meg az autógyártási engedélyt.
A cég jelenleg Kínában az eladások alapján a nyolcadik legnagyobb elektromos járműgyártó. Az újonnan jóváhagyott F3 néven ismert üzem Anhui tartomány Huainan városában épül és elsősorban az Onvo márkát fogja támogatni, amelyet a Nio nemrégiben mutatott be. Az Onvo márka célja, hogy megfizethető árú autókat kínáljon a piacra.
Az Onvo L60 SUV modellje példaként szolgál erre az irányvonalra; ennek listaárát 219 900 jüanban (30 300 dollár, kb. 11 millió forint) határozták meg, ami kedvezőbb árazást jelent a piacon jelen lévő más modellekhez képest, mint például a Tesla Model Y-hoz.
Ez az új gyárépítési projekt egybeesik azzal az időszakkal, amikor globális szinten aggodalmak merültek fel a kínai elektromos járműipar túlkapacitása miatt. Peking tagadta ezeket az állításokat és hangsúlyozta a kínai EV-gyárak versenyképességét. William Li, a Nio alapítója és vezérigazgatója kiemelte, hogy ezekkel kapcsolatos aggodalmak inkább külföldi márkákra vonatkoznak, mivel piaci részesedésük jelentős mértékben csökkent Kínában. A China Merchants Bank International által közzétett adatok szerint nagy kínai elektromos járműgyárak kihasználtságai jelentős eltéréseket mutattak 2023-ban. A Nio esetében ez az arány mindössze 33% volt, ami azt jelzi, hogy van tér további növekedésre és optimalizálásra ezen a területen.
A piacot és a kínai márkák térnyerését nagyban befolyásolhatja, hogy korábban kiderült, Kína és Európa tárgyalásokat folytat az elektromos járművekre kivetendő vámok megemeléséről. Az intézkedések célja a kereskedelmi konfliktusok enyhítése és a kölcsönös piaci hozzáférés elősegítése, miközben mindkét fél a saját gazdasági érdekeit igyekszik érvényesíteni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kínai gyártók egyébként egyre nagyobb szeletet követelnek az európai piacból, korábbi elemzésünkben megítuk, hogy a várakozások szerint a kínai márkák az EU autópiacának 11 százalékát fogják kitenni 2024-ben, és ez az arány 2027-re akár 20 százalékra is növekedhet. Magyarországon is egyre nagyobb a mozgolódás: az MG idén már több nagy európai gyártót is megelőzött a forgalomba helyezések számában, a BYD pedig éppen most kezd felfutni.
Az Allianz Global Auto Outlook jelentése szerint a geopolitikai feszültségek, a lassuló kereslet és a szabályozási bizonytalanságok nehezítik a közlekedés elektrifikációja felé vezető utat. Bár az autóipar valóban kulcsszerepet játszik a zöldátállásban, a hagyományos német és amerikai szereplőknek ugyanúgy egyre több kihívással kell szembenézniük, mint a trónkövetelő kínaiaknak.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!