Villanyautókkal hódítaná meg Magyarországot a Seres: ezt érdemes tudni az érkező kínai autómárkáról

Pénzcentrum2024. május 16. 14:45

Két új kínai autómárka, a Seres és a DFSK érkezik még idén Magyarországra. A Seres az elektromos járművek piacán tervez vezető márkává válni Európában is. Az induló magyarországi modellpaletta elektromos és hatótávnövelt autókat foglal magában. Összeszedtük, mit kell tudni magáról a márkáról, és milyen autókkal indítják a hazai értékesítést.

Mint beszánoltunk róla, két új kínai autómárka is érkezik Magyarországra: csütörtökön írták alá a szerződést, amely szerint a Duna Autó fogja forgalmazni a Seres, illetve a DFSK autóit itthon. Most összeszedtük, mit kell tudni a Seres márkáról, és melyik modelljeiket fogják itthon árulni, ezek mennyibe kerülnek.

Családi autógyár

A SERES Group egy kínai családi vállalkozás, melyet 1986-ban alapítottak, eredeti nevén Sokon Group néven. A cég központja Csungking városában található. Az alapító Zhang család eredetileg háztartási készülékeket és lengéscsillapító alkatrészeket gyártott, majd később a Dongfeng állami vállalat fontos partnere lett, ami által az autógyártás felé fordultak. Ma már széles skálán gyártanak járműveket és alkatrészeket.

A kapcsolatok és tulajdonosi viszonyok sokat változtak az évek során, például a Sokon Group a DFSK tulajdonosa lett, míg a Dongfeng jelentős részesedést szerzett a cégben. A vállalat nevét 2022-ben változtatták meg Seres Group-ra. Attól még, hogy itthon kevésbé ismert, óriási vállalatról van szó: a céget a Sanghaji A-részvények tőzsdéjén jegyezik, és a China Top 500 vállalatai közé tartozik. Bár a Dongfeng még mindig befolyásos részvényes, a Seres függetlenedett tőle.

A csoport fő célja az elektromos járművek piacán vezető márkát létrehozni, melynek küldetése az autóipar átalakítása és az intelligens mobilis élet megteremtése. Globális kutatás-fejlesztési központjuk a Szilícium-völgyében található, és számos eredményt értek el az elmúlt évek során az új technológiák terén. A cég Európában is jelen van, és Amszterdamban van európai főhadiszállása, ahonnan a kontinensen folyó terjeszkedést irányítják.

Ezekkel a modellekkel nyitnak

A Seres márkanév alatt kizárólag exportra szánt modellek találhatók, míg Kínában AITO alatt futnak az autóik. A hazai piacra kizárólag elektromos és hatótávnövelt modellek érkeznek (ezek benzinmotorja nem hajt, hanem generátorként funkcionál, töltve az akkut), melyek az innovációt, energikusságot és praktikusságot képviselik a vállalat szerint.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az induló magyarországi modellpaletta árazását nem hozták nyilvánosságra, Markó Zoltán, a Duna Autó kereskedelmi igazgatójaa szerződés aláírásakor arról beszélt, "komoly meglepetést fognak okozni". A Seres az alábbi modelleket hozza első körben Magyarországra, mivel a hazai árak nem ismertek, így a külföldi (jobbára európai) listaárakat váltottuk át forintra:

  • Seres 3 (elektromos) - külföldön legkevesebb kb. 13,5 millió forint,
  • Seres 5 (elektromos, hatótávnövelt) - külföldön kb. 19,9 millióról indul,
  • Seres 7 (hatótávnövelt) - itt csak kínai árat találtunk, ott kb. 18 millió forint a fullextrás változat, ez Európában vélhetően drágább lesz.

Címlapkép: global-seres.com

Címkék:
autó, kínai, elektromos autó, autóvásárlás, autómárka, elektromos, újautó, elektromos jármű, elektromobilitás, kínai autók,