Reszkess Európa! Teszten a BYD egyik legolcsóbb villany-népautója: minket megvett kilóra a Dolphin

Szánthó Péter2024. május 4. 13:02

Ha az nem lenne elég, hogy a víz alatt nagyon jó emberek, még autódizájnhoz is remek inspirációt adnak a delfinek. Az Atto3 után ezúttal a BYD legolcsóbb Magyarországon kapható autóját próbáltuk ki. A Dolphin bár első blikkre kisautónak tűnik, valójábal Volkswagen Golf és Nissan Leaf méretosztály. Tesztünkből kiderül, hogy milyen csellel álcázták a kopogós műanyagokat, és összességében milyen közlekedni a villany-népautóval.

Már a BYD Atto3 tesztjében is megemlítettem, hogy Európában el lehet kezdeni felkötni azt a bizonyost, megérkeztek a kínaiak és teljesen felforgatják az autópiacot. Ha nem akarnak a kontinens hagyományos gyártói alulmaradni, akkor bizony rohamtempóban neki kellene látni nép-villanyautókat csinálni ötletes dizájnmegoldásokkal és emészthető árcédulával. Most a kínai gyártó legolcsóbb itthon kapható modelljét, a Dolphint próbáltuk ki (Kínában már van nekik az itthoni palettánál jóval olcsóbb is), amely az óceán-tematikájú vonalat erősíti, ahogy a Seal (fóka) is a három itthon kapható autójuk közül - azaz négy, ha a Seal U terepjárót külön modellnek vesszük.

Bár ránézésre kisautónak tűnhet, a látszat csal: a Dolphin 4,29 méter hosszú és 2 méter széles, nagyjából akkora, mint a legfrissebb Volkswagen Golf, az ID.3, vagy a Nissan Leaf - csak az utóbbinak nagyobb a csomagtere. A külsejét olyan dizájnelemekkel dobták fel, mint a hátsó lámpák egész karosszériát átölelő búrája, valamint a benne futó LED-csík, ami alapján mindenki felismeri este a kocsit. Középen ott virít a hatalmas Build Your Dreams (építsd az álmaid) felirat, de a biztonság kedvéért még az autó neve elé is odabiggyesztették, hogy BYD. Az elejének delfinszerű tekintete mellett nagy ötlet a nappali menetfény hosszú LED-sora, illetve a szokatlan hűtőmaszk. Az utcán felismerik, az biztos.

Bár apróságnak tűnhet, de külön pluszpont, hogy bár az ergonómia oltárán áldoztak a kilincsekkel is, de nem született bonyolult, benyomkodós, kasztniba simuló megoldás, mint sok más elektromos autónál, egyszerűen a foggantyút besüllyesztették az autó oldalába, aztán jónapot. Egyszerű, aerodinamikai szempontból is jó, és működik - attól sem kell félni, hogy télen befagy. Mi most a Comfort felszereltséggel próbáltuk ki az autót, jelenleg csak ezzel és a Design-csomaggal lehet megrendelni az amúgy elérhető négy közül.

A csomagtartó is trükkös, első blikkre kicsinek tűnik, pedig 345 literes, csak az elválasztópadlót fel kell emelni. A csomagteret érintő negatívum, hogy az elejébe, a motorháztető alá nem sikerült betenni egy másik, kisebb tárolóhelyet, pedig az ott lévő technika mérete ezt engedné. Pedig de jó lenne ott tárolni a töltőkábeleket, nem pedig hátul a csomagtérben...

Címkék:
autó, elektromos autó, teszt, legolcsóbb, kína, újautó, autóteszt, kínai autók, BYD,