Ezt most nagyon eltalálta Elon Musk: teszten Európa és a világ kedvenc autója

Szánthó Péter2024. április 27. 15:56

2023-ban Európa és a világ kedvenc autója is a Tesla Model Y lett, több mint 1,2 millió darabot adtak el belőle. De mit esznek rajta ennyien? Felhozhatnánk praktikus méreteit, az egyszerűséget és a piacvezető szoftvert is. Tesztünkből kiderült, mi igaz a Long Range változat 500+ kilométeresre ígért hatótávjából, és kiszámoltuk azt is, mennyibe is kerül manapság megtenni vele 100 kilométert, ha az ember csak a Tesla töltőit használja.

Elképesztő, amit a Tesla Model Y produkált 2023-ban: első lépésként Európa kedvenc autója lett, majdnem 255 ezer darab fogyott belőle a kontinensen a Dataforce adatai szerint, amellyel megelőzte az árban jóval az átlagmagyar pénztárcája felé húzó Dacia Sanderót (ebből majdnem 236 ezer darab állt forgalomba a kontinensen). Mindez két szempontból is történelmi pillanat volt: egyfelől most először nem európai modell lett a kontinens kedvenc autója, másrészt pedig elektromos autó sem vezette még a toplistát.

Innen már csak felfelé! A globális autóeladási statiszikákat vizsgáló JATO Dynamics szerint összességében

2023-ban semelyik más autóból nem kelt el több a Földön, mint a Model Y-ból.

Januártól december végéig a statisztikai cég szerint 1,23 milliót adtak el belőle, letaszítva ezzel a trónról a Toyotát, amelyből két típus tette ki a dobogó maradkét helyeit: 1,07 millió példánnyal lett második a RAV4 (és a modell más neveken árult változatai),1,01 millió eladott példánnyal pedig harmadik a Corolla - szintén minden elnevezését ideszámolva. Külön érdekesség, hogy mialatt a Model Y - milyen meglepő - kizárólag tisztán elektromos meghajtással kapható, addig a Toyota modelljeiből pont, hogy nincs villanyos, csak az immár a márka imázsává vált hibridek.

Egy hétig teszteltük a bolygó kedvenc autóját (az összkerekes Long Range változatban). Összességében érthető a népszerűsége, hiszen kevés ennél praktikusabb elektromos autó létezik: a gyakorlatilag felnagyított Model 3-nak is nevezhető kocsi 4751 mm hosszú, 1921 mm széles, 1624 mm magas és a kistestvérrel ellentétben a csomagtérajtó a hátsó szélvédővel együtt nyílik fel, ellenben a kistestvér szűk csomagtérajtajával. A légellenási alaktényezője 0,23-as, amely rendkívül jó érték és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy még pályán se ugorjon meg a berlini gyártású kocsi fogyasztása.

Címkék:
autó, elektromos autó, tesla, teszt, autóvásárlás, újautó, autóteszt, tesla motors,