G7 • 2024. április 9. 08:30
Az elektromos autózás rohamos elterjedése, mint cél, úgy tűnik egyelőre vágyálom marad. A tapasztalatok szerint költségvetési támogatás nélkül nem lesz igazi áttörés az új gépkocsi eladásokban a jelenlegi árak mellett.
A német kormány tavaly decemberben hirtelen bejelentette, hogy idén január 1-jétől megszűnik az elektromos gépjárművek után adott (autónként) 4500 eurós pénzügyi hozzájárulás. Ez a bejelentés lényegében megállította az új, tisztán elektromos autó eladásokban tapasztalható korábbi növekedést -írja a G7.
Az elemzők szerint valódi áttöréshez és az e-autók elterjedéséhez jelentős további költségcsökkentésre lenne szükség. A lassú töltési sebesség, a magas ár, az infrastruktúra hiánya, a bizonytalan amortizáció és avulás, a kisebb hatótáv mind a kedvezőtlen oldala ennek a technológiának.
Az e-autó árának egyik legfontosabb költségtényezője a széles körben használt lítiumion (Li-ion) akkumulátorok költsége, amely a termék árának 40-60 százalékát teszi ki, és a a mostani technológiával nincs nagyon tere a további akkumulátor árcsökkenésnek a szakértő szerint.