Pénzcentrum • 2024. március 18. 09:50
A részlegesen automatizált járművek a fejlesztőik szándéka szerint egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik a vezetés élményét és a közlekedést - állítják autógyártók. Egy új tanulmány azonban ezt nem igazolja, az abban vizsgált 14 tesztelt rendszer közül legalábbis egyik sem kapott „jó” minősítést.
Részleges vezetésautomatizálási funkciókat vizsgáló tanulmányt tett közzé az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Az 1959-ben alapított, független nonprofit szervezet az adaptív sebességtartó automatikát, az együttműködő kormányzást, a sávtartó asszisztenst, az automatikus sávváltást, illetve olyan rendszereket vizsgált, amelyek lehetővé teszik, hogy a vezető néha levegye a kezét a kormányról – számolt be a TechPost.
A lap szerint az IIHS a járműveket a vezetői felügyelet, a figyelemfelhívás, a vészhelyzeti eljárások és a rendszer kialakításának egyéb szempontjai alapján értékelte, végül a tapasztaltak alapján jó, elfogadható, marginális vagy gyenge pontszámot adott nekik.
Néhány példa a jó minősítést kiérdemlő biztonsági intézkedések közül:
- a vezető tekintetének és keze helyzetének figyelése,
- többféle fokozódó figyelmeztetés alkalmazása a vezető figyelmének felkeltésére,
- valamint a vezető által kezdeményezett vagy megerősített automatikus sávváltás.
A 14 rendszer közül egyetlen egy sem kapott jó értékelést, csupán egy érdemelte ki az elfogadható minősítést, kettőt pedig marginálisnak, a többit pedig gyengének értékelték.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A BMW, a Ford, a General Motors, a Genesis, a Lexus, a Mercedes-Benz, a Nissan, a Tesla és a Volvo rendszereit vizsgálta az IIHS. A Lexus Teammate with Advanced Drive rendszer volt az egyetlen, amely elfogadható minősítést kapott, bár a vállalat egy másik rendszere, a Lexus Dynamic Radar Cruise Control with Lane Tracing Assist (dinamikus radaros sebességtartó automatika sávkövető asszisztenssel) minősítése rossz lett. A GM Super Cruise és a Nissan ProPilot Assist rendszere volt a két rendszer, amelyet marginálisra értékeltek.