Szánthó Péter • 2023. november 13. 13:03
Több autó állt forgalomba Magyarországon októberben, mint egy évvel korábban - március óta nem volt erre példa. Ugyanakkor összességében még mindig bőséges a lemaradás a tavalyi évhez képest. A márkák között a Toyota, a modellek versenyében pedig még mindiga Skoda Octavia vezeti a rangsort.
Március óta nem történt ilyen a magyar autópiacon: októberben ismét több személyautó kapott magyar rendszámot, mint az előző év azonos hónapjában. A Datahouse adatai szerint októberben 8429 darab autó állt forgalomba, 163-al több, mint egy évvel korábban. Viszont a 2021-es adatokhoz képest 706 darabos, azaz 7,7 százalékos az elmaradás.
Összességében ebben az évben 91 939 autó állt forgalomba Magyarországon, ami 2,8 százalékos elmaradás a tavalyi első 10 hónapjához képest. Ez még leküzdhetőnek tűnik, ám a 2021-es számokhoz képest már majdnem 12 százalékos az elmaradás.
A márkák októberi versenyét a Toyota nyerte 1228 forgalomba helyezéssel, második az év végére magára találó Suzuki 1145 darabbal. Harmadik helyen, jócskán lemaradva a Skoda zárta a hónapot (732 db). Negyedik a Volkswagen (678 db), az ötök helyen pedig a Kia zárta az októbert 518 forgalomba helyezéssel.
2023 egészében a Toyota vezeti a forgalomba helyezési listát, az első 10 hónap adatai alapján 12 240 autójuk kapott rendszámot. Második a Skoda 9228 forgalomba helyezéssel, a haradik helyen a Suzuki áll 8952 darabbal. Negyedik a Volkswagen (7599 db), az ötödik helyen pedig a Kia áll 5699 forgalomba helyezéssel.
Ami a forgalomba helyezési volumenváltozásokat illeti, az MG toronymagasan vezet, majdnem 1343 (igen, több mint ezerháromszáz) százalékkal tudta növelni a forgalomba helyezéseit a tavalyi év első 10 hónapjához képest - ugyanakkor a márka csak tavaly szeptemberben nyitotta első hazai márkakereskedéseit, innen a kiemelkedő statisztika.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Második a Tesla 210,5 százalékos növekedéssel, utána a Skoda és a Lexus következik a listában (53,26% és 53,23%). Nagy csökkenést könyvelhetett el a Fiat (-37,66%), a Dacia (-36,86%) és a Citroen (-34,43%).
A modellek forgalomba helyezési versenyét még mindig a Skoda Octavia vezeti ebben az évben, 9 hónap alatt 4740 darab állt forgalomba belőle Magyarországon. Második helyen a Suzuki S-Cross 4480 darabbal, harmadik már jóval nagyobb hátrányban a Vitara (3444 db). A negyedik helyért ádáz harcot vív a Kia Ceed és a Toyota Corolla, egyelőre előbbi áll jobban (2803 db vs. 2767 db), és még a Vitara - valamit a dobogó harmadik foka - is célkeresztben lehet nekik egy ev végi hajrával, befutó nagy szállítmánnyal.
Címlapkép: Martin Divisek, MTI/MTVA