Szánthó Péter • 2023. november 12. 06:29
Komoly akcióverseny kerekedik a magyar autópiacon, több százezres engedményekkel igyekeznek vásárlókat vonzani a kereskedők, akik szabadulnának a felgyűlt készletektől - derült ki a Pénzcentrum legfrissebb összesítéséből, amelyben Magyarország legolcsóbb új autóit kerestük. Többek között a Toyota, a Suzuki, a Dacia, és a Renault is komolyan beszállt az árversenybe, valamint a Fiat is elég komoly ajánlattal állt elő, 1,5 milliót is engednek az 500-as árából.
Utoljára augusztusban néztük meg, melyek a legolcsóbban elérhető új autók Magyarországon. Mostani, immár hetedik összeállításunk célja továbbra is az, hogy támpontot adjon azoknak, akik autóvásárlás előtt állnak, és az egyes modellek árváltozásai is szépen követhetővé válnak a listával.
A Magyar Lízingszövetség friss jelentése szerint a hazai autópiac nincs túlzottan jó állapotban, a forgalmazók beszámolói a beruházási kedv lanyhulását tükrözik, a vevők jelentős része továbbra is kivár.
Az emiatt csökkenő rendelésállomány sajnos előrevetíti akár annak a lehetőségét is, hogy nem csak a darabszám, de a finanszírozott összeg is visszaeshet a következő időszakban
- fogalmazott Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Mint kifejtette, egyelőre jól teljesített a piac, bár fontos kiemelni, hogy a látványos eredmény sokkal inkább az emelkedő áraknak, mintsem a növekvő lízing pozíciónak volt köszönhető. Emellett a bővüléshez az is hozzájárult, hogy az ellátási lánc problémái miatt meghosszabbodott határidők következtében még mindig a korábban, akár a tavalyi évben megrendelt eszközök átadása zajlik, bár ezek száma már gyorsan csökken.
A szakember azt is kifejtette, a kedvezőtlen folyamatokat tompíthatják az egyre általánosabbá váló, a szállítók által támogatott finanszírozási akciók is, mint például a kamatmentes ajánlatok, hiszen a csökkenő kereslet miatt, többek között a személygépkocsi készletek is növekedésnek indultak.
A jelenlegi kamatkörnyezetben ezek finanszírozása is költségesebbé vált, így a forgalmazóknak akár nagyobb kedvezményekkel is megéri szabadulni a járművektől
- húzta alá. Lássuk, mit is jelent ez a gyakorlatban!
5 millió alatt továbbra sincs nagyon új autó
Már a nyáron is arról számoltunk be, hogy 5 millió forint alatti összegért gyakorlatilag csak egy modell volt elérhető, a Mitsubishi Space Star akkor 4 440 000 forintba került, a kisautó ára pedig azóta sem változott. Ezzel még mindig ez a legolcsóbb itthon kapható személyautó, persze, az Entry felszereltségből olyan extrák hiányoznak, mint a rádió vagy a klíma, és a kinézettel is kompromisszumot kell kötnie annak, aki nem szereti a fehér autókat, minden más szín már feláras. Tavaly ez a modell még valamivel több mint 3,5 millióba került.
Autót vennél, és csak egy kicsi hiányzik? Nézz körül a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
Második továbbra is a Kia Picanto, amiért továbbra is 4 999 000 forintot kérnek a legalacsonyabb, Silver felszereltséggel - ez is fehér, de legalább van benne rádió és klíma. Év eleje óta ennek a modellnek az ára 200 ezer forinttal emelkedett. A Hyundai i10-es listaára ugyan 5 299 000 Ft, de az importőr 300 ezer forint kedvezményt biztosít, így pedig holtversenyben a Picantóval a második - egyébként az i10-es ára jócskán csökkent ebben az évben, májusban még 5 799 000 forintba került.
A korábbi toplistákat itt találod:
Immár három modell áll a dobogó második fokán, ugyanis a Dacia is komoly leárazást dobott be! A Sandero kedvezményes listaára szintén 4 999 000 Ft az importőr honlapja szerint. Ez 350 ezer forintos leárazást jelent, hiszen augusztusban még 5 349 000 forint volt a modell legolcsóbb listaára.
Harmadik a Citroen C3-as, amelynek most a legolcsóbb listaára 5 490 000 forint, 200 ezer forinttal kevesebb, mint legutóbb volt. Negyedik jelenleg a Fiat 500-as, ugyanis az importőr egy december 31-ig elérhető ajánlatot villantott, amely kereteiben akár 5 500 500 forintért is el lehet hozni a kisautót bizonyos feltételek teljesülése mellett - finanszírozni is lehet 6,3-9,8% közötti THM-en. Az ikonikus kisautóért májusban még, kapaszkodjunk meg:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
7 005 000 forintot kértek, azaz bő másfél millióval olcsóbban meg lehet most csípni.
A Suzukinál is áresés volt, így ötödik helyre jött fel az Ignis, amely most legkevesebb 5 800 000 forintba kerül, hatodik a Swift, ami 30 ezerrel drágább. Ez 300 ezer forintos árcsökkenést jelent augusztus óta, közelítünk a januári árakhoz, akkoriban az Ignis 5 750 000 forint volt, a Swift pedig szintén 30 ezerrel drágább - az árkülönbség egyébként végig ugyanennyi volt.
Az hetedik helyen az Opel Corsa, a Renault Clio és a Peugeot 208-as osztozik jelenleg, mindhárom modell legolcsóbb listaára 5 990 000 forint. Az Opel és a Peugeot ára nem változott augusztus óta, viszont a Renault komoly leárazást élesített, ugyanis a Clio augusztusban még legkevesebb 6 439 000 forintba került, szóval 449 ezer forintot engedtek belőle.
A Dacia a Duster esetében is nagy árcsökkentést vezetett be, májusban 6 619 000 forintot kellett érte legkevesebb fizetni, most viszont 5 999 000 forint a legolcsóbb listaára, amivel nyolcadik helyen áll.
6 040 000 forintos legolcsóbb árával kilencedik a Toyota Aygo X, ez sem lett drágább nyár vége óta, de cserébe olcsóbb sem - sőt, novemberben finanszírozási kedvezményt is adnak rá az importőr oldala szerint, amely keretében legolcsóbban 5 390 000 forintért is elvihető az autó a készlet erejéig, 4,9% THM-re. Ha figyelembe vesszük az akciót, akkor 5 helyet ugorva ez a harmadik legolcsóbb autó Magyarországon.
Tizedik a Skoda Fabia, amely pénteken (november 10.) 6 168 842 forintba került az importőr konfigurátora szerint. A Porsche Hungária ugyanis euróból számolja át a vételárat a forintárfolyam alapján, így a forintosított listaárak folyamatosan változnak. Májusi listánkon mindenesetre még 5 355 573 forintos kezdő listaárral szerepel a modell. 11. a magasított Dacia Sandero Stepway, ami ma 6 189 000 forintba kerül, május végén az internetarchívum szerint még 6 289 000 forintba került.
6 199 000 forintos listaárával 12. a faceliftes Hyundai i20-as, aminek az ára nem változott augusztus óta. Az MG ZS legkevesebb 6 499 000 forintért vihető, ami ugyanannyi, mint augusztusban volt. Akkor ez a 11. helyre volt elég, most viszont még a 13.-ra sem, ugyanis bejött a képbe, és előzött a Fiat Panda, amit legkevesebb 6 280 000 forintért lehet elhozni.
Az itthon népszerű modellek közül a Suzuki S-Cross most legkevesebb 7 500 000 forintba kerül, májusban még 7 950 000 forint volt, azaz 450 ezret engedtek belőle. A Vitara májusban 7 440 000 forintba került legkevesebb, mára viszont már benézett 7 millió alá, 6 990 000 forintot kérnek érte. A forgalomba helyezési listát vezető Skoda Octavia májusban legkevesebb 11 523 242 forint volt, most az új, faceliftes modellt 11 901 533 forintos ártól lehet megrendelni, úgyhogy a megújulás drágulást is hozott.
A Kia Ceed 8 149 000 forintba került fél évvel ezelőtt, most is ugyanennyi. Szintén nem változott a Toyota Corolla ára sem májushoz képest, akkor is és most is 12 020 000 forintba kerül. A Yaris indulóára 7 685 000 forint volt akkoriban, novemberben ez 7 035 000 forintra csökkent. A magasított verzió, a Yaris Cross 8 240 000 forintról indult tavasz végén, és ma is ugyanennyi az ára.
Címlapkép: Szigetváry Zsolt, MTI/MTVA