Eljött a filléres, elektromos népautók kora? Új kínai márka tört be Magyarországra, megszereztük az árlistáit

Pénzcentrum2023. október 17. 14:46

Bemutatták Magyarországon a kínai BYD autóit, a Pénzcentrum is ott volt az eseményen. A márka két kereskedésben startol el hazánkban. Mutatjuk, mennyibe kerülnek a gyártó modelljei hivatalosan itthon, és mi tartozik az alapfelszereltségekbe.

Bemutatták Magyarországon a kínai BYD modelljeit: a márka két kereskedéssel startol el hazánkban, az egyik parnerük a Duna Autó a III. kerületben, a másik pedig az Auto Wallis a IX. kerületben, egyelőre ezen a két helyen lehet megvásárolni a gyártó három modelljét.

A Pénzcentrum is ott volt a sajtóbemutatón, ahol közelebbről is megismerkedhettünk a városi kisautók között induló Dolphin nevű modellel, az ATTO 3-al, ami egy elektromos kompakt SUV, és a csúcsmodell Seal-el is. Ezen az eseményen ismertették a hivatalos hazai listaárakat is.

Itt a filléres városi kisautó?

A Dolphin 60,4 kWh-s, LFP szerkezetű Blade akkumulátorral és 427 km-es hatótávolsággal (WLTP) érkezik meg Magyarországra a negyedik negyedévben. Később kapható lesz itthon a 44,9 kWh-s változat is, várhatóan 340 km-es WLTP ciklus szerinti hatótávval (az Active kivitelben) és 310 km-ressek a Boost verzióban. Az autó a a márka e-Platform 3.0 nevű padlólemezét használja, az erre épülő 8 az egyben felépítésű elektromos hajtáslánc egy egységbe tömöríti a járműszabályozás és az akkuirányítás elektronikáit, a teljesítményelektronikákat, a villanymotort, annak kontrollerét, az erőátvitelt, az áramátalakítót, és a fedélzeti töltőt is. A rendszer összhatásfoka eléri a 89%-ot.

Itt az autóhitel kalkulátor: találd meg a legjöbb banki ajánlatot!

Az autó 4,290 mm hosszú, 1,770 mm széles, tengelytávja 2,700 mm. Méreteiben nagyjából a Dacia Sanderohoz hasonlítható. A 345 liter alapméretű csomagtartó 1,310 literesre bővíthető, az utastérben 20 rekesz kapott helyet, lehet hova pakolni. A kiállított bemutatódarab beltere a lilás-rózsaszín dizájnnal érkezett, vannak benne érdekes megoldások az tény, de összességében elég igényesnek tűnt az összeszerelés és az anyagminőség is.

És akkor az árak:

  • Active: 44.9 kWh-s akkumulátor, 70 kW (95 LE) teljesítményű villanymotorral. Ez a változat váltóárammal legfeljebb 7 kW teljesítménnyel tölthető, egyenárammal pedig 60 kW töltőteljesítmény felvételére képes. Alapára: 10 978 900 Ft
  • Boost: 44.9 kWh-s akkumulátor, 130 kW (176 LE) teljesítményű villanymotorral. Az Active szinthez viszonyított többletfelszereltség: 17 colos keréktárcsák és multilink hátsó felfüggesztés. Alapára: 11 801 900 Ft
  • Comfort: 60.4 kWh-s akkumulátor, 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotorral. Hatótávolság 427 km, fogyasztás 15.9 kWh/100 km. Maximális töltőteljesítmény 88 kW (30-ról 80%-ra 29 perc alatt), a váltóáramú töltés csúcsteljesítménye 11 kW.  Alapára: 12 624 900 Ft
  • Design: technikai jellemzői azonosak a Comfortéval, de többlete a panorámatető, a V2L képesség, a sötétített hátsó ablakok, és a vezeték nélküli telefontöltő. Alapára: 13 448 900 Ft
Címkék:
autó, akkumulátor, elektromos autó, kína, újautó, bemutató, elektromobilitás, kínai autók,