Pénzcentrum • 2023. szeptember 30. 13:05
Alaposan leteszteltük a vadiúj Honda ZR-V-t, amely frissen debütált Magyarországon. A hibrid-erőforrásba belecsavartunk majdnem 900 kilométert, és a fogyasztás tekintetében meglepő eredményre jutottunk. Tesztünkből az is kiderül, hogy hová vándorolt a beltérből a fényes fekete zongoralakk.
Vadiúj Honda érkezett a magyar piacra, hiszen a ZR-V-nek semmiféle elődmodellje nem volt, a gyártó a két SUV-ja, a CR-V és a HR-V közé lőtte be méretben. Bár előbbi platformjára épül, egy cseppet sem hasonlít egyik eddigi Hondára sem - szerencsére. A formatervezők biztosra mentek, igyekeztek egy a tömegek számára is elfogadható autót kreálni: semmi megosztó, harsány forma, csak a letisztult, gömbölyded vonalak. Ez jobbára sikerült is, sőt talán egy kicsit túl is lőttek a célon, mert első ránézésre így egy kicsit tucatautós formája lett a gépnek, pont úgy néz ki mint egy nagy, klasszikus szabadidőautó.
Csak a hatalmas hűtőmaszkon akad meg az ember szeme - ami az általunk tesztelt Sport kivitelben méhsejtformás, az Elegance és az Advance csomagban pedig függőlegesen rácsozott -, ami talán leginkább a Fordokra emlékeztet. A morcosított hátulja már azért felismerhetővé teszi, és szerencsére nem kamu a duplakipufogó, tényleg mindkét nyíláshoz tartozik cső is! A 380 litertes csomagtartó jól pakolható.
Viszont a Honda új szintre emelte a zongoralakk-használatot: már nem is belső díszbetétként alkalmazták, hanem az autó külsejét akarták vele feldobni! A probléma ugyanaz: a fényes fekete műanyag elég hamar karcolódik, a párszáz kilométeres tesztautón is látszott már, hogy nem bírja a külvilág megpróbáltatásait. Kíváncsi vagyok, mi lesz vele pár mosás után... Ráadásul fizetős extra, 172 ezer forintért!