Pénzcentrum • 2023. szeptember 19. 09:11
Brutálisan túlterhelt az M0-s déli szakasza, 2022-ben itt minden ötödik jármű kamion volt. A megoldást két elkerülőút jelenthetne, de ezeket még jó ideig nem valósítják meg.
Bár az elmúlt években volt kapacitásfejlesztés, továbbra is nagy a terhelés az M0-s körgyűrűn, déli szakaszain tavaly naponta átlagosan több mint 20 ezer teherautó közlekedett, azaz minden ötödik ott közlekedő jármű kamion volt - írja a Világgazdaság a Magyar Közút 2022-es forgalomszámlálási adatai alapján. Így az M0-s az ország legforgalmasabb gyorsforgalmi útszakasza: tavaly a legterheltebb részén, a 6-os és az 51-es főút közötti, 14 km-es szakaszon a kapacitáskihasználtság 130 százalék körül alakult.
A körgyűrű további bővítése nincs tervben megoldást az M8-as és a korábban M81-es, de egy ideje már M200-asként emlegetett autóút megépítése jelenthetne. Jelenleg a tranzitforgalomnak nincs sok választása: vagy az M0-sra megy, vagy letér az M1-esről Győrnél a 81-esre Mór és Székesfehérvár felé, ahonnan a 62-es és az 52-es főúton keresztül érheti el az M5-ös autópályát. Ezt küszöbölné ki az M8-as és az M200-as megépítése, de ez még bő 10 éves terv.
Címlapkép: Beliczay László, MTI/MTVA