Teszten a Kia egyik legnagyobb dobása: ez lehet az új ár-érték bajnok Magyarországon?

Szánthó Péter2023. július 2. 13:02

Extravagáns SUV-t villatott a Kia az új Sportage-el: a Pénzcentrum hibrid meghajtással tesztelte a nem éppen mindennapi modellt. A merész vonalvezetéssel és a minőségével sokakat magával ragadhat, de fontosabb kérdés, hogy vajon mennyit fogyaszt, mire leér mondjuk a Balatonra? Tesztünkből kiderült, hány ember tudna vele hazavinni egy karnist, és arra is választ kaptunk, és megnéztük, mire is elég a 150 lóerős, 1,6 literes motorja.

Aki ma SUV-t, vagy crossovert akar vásárolni, az tengernyi autó közül válogathat, így pedig a gyártóknak sincs könnyű dolga, hogy magukhoz édesgessék az autó után nézelődőket. Márpedig a mostani piaci helyzetben ez kulcsfontosságú. A márkák igyekeznek is egymásra licitálva minél különlegesebb formákat villantani, amelyek megragadnak az emberek fejében, kitűnnek a tömegből. Erre a vonatra ült fel a Kia is az új Sportage-el, amelynek a formája ugyan megosztó, de éppen ez teszi kívánatossá.

Az új generációvalvalamelyest suttba dobták az autószerű külső jegyeket: a merész vonalaival kitűnik a tömegből, azt meg kell hagyni. A LED-es nappali menetfények és a fényszórók szögletes megoldásai nem minden sarkon jönnek szembe, és az új hűtőrács is elég látványos. Erre a bevállalós tálalásra nehéz azt mondani, hogy ne kéne.

Balatoni útitársunk is egy ilyen, ötödik generációs városi terepjáró volt, 1,6-os turbós, 150 lóerős benzinmotorral, 48 voltos hibrid rendszerrel, duplakuplungos, hétsebességes automataváltóval és összkerékhajtással. A széles meghajtás-választékból egyébként csak a teljesen elektromos hiányzik: létezik belőle sima benzines, öntöltő hibrid (ez a mostani teszt alanya) és zöld rendszámos plug-in hibrid is.

Címkék:
autó, teszt, hibrid, autóvásárlás, újautó, kia, autóteszt, hibridautó, autó teszt,