Pénzcentrum • 2023. február 20. 08:14
Egy új uniós szabályozás mozgósítja az Autóipari Régiók Szövetségét, hogy társadalmilag igazságossá tegye az ipar úgymond zöldre való átállását. A tervezet részleteiről a Régiók Európai Bizottságát (CoR) kérdezte a HelloVidék. A személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási szabványokról szóló legutóbbi rendeletben az európai jogalkotók teljes mértékben figyelembe vették a régiók és városok azon kérését, hogy az ipari régiókban fokozottan figyelembe kell venni a területi hatásokat.
Az autóipart nagymértékben érinti a zöld és a digitális átállás, amely 7,5 millió munkahelyet biztosít az autógyártásban és az autóipari szolgáltatásokban, ami a teljes európai foglalkoztatás több mint 6 százalékát teszi ki. A kibocsátásmentes és digitalizált járművekre való átállás nagymértékben kihat a regionális autóipari ökoszisztémákra és társadalmi-gazdasági struktúrákra - írja a lap. Az Európai Parlament képviselői február 14-i plenáris ülésükön fogadták el a javaslatot, és a Régiók Európai Bizottságával együttműködve igyekeztek igazságos és méltányos átmenetet biztosítani a szén-dioxid-mentes közúti közlekedési ágazat felé.
Az Autóipari Régiók Szövetsége olyan régiók politikai hálózata, amelyek elkötelezettek az európai autóipar és beszállítóipar sikeres átalakítása mellett. A szervezet a Régiók Európai Bizottságának kezdeményezése, amely felismeri, hogy az unió éghajlati céljainak eléréséhez határozott fellépésre van szükség. Célja, hogy összehozza az erős autóipari ágazattal rendelkező területeket, amelyek aktív szerepet kívánnak játszani a közlekedési ágazat szén-dioxid-mentesítésében, és hozzá kívánnak járulni az európai zöld megállapodás céljainak eléréséhez. A szövetség jelenleg 31 részt vevő régióból áll.
A teljes cikk az autóipari átalakulásról a HelloVidék oldalán olvasható.