Leleplezték az autógyártók nagy csúsztatását: erről mindenki tudjon, aki mostanánban kocsit venne

Pénzcentrum2022. december 10. 16:02

Megnézték, hogy az autógyártók mennyire reálisan adják meg az egyes modellek csomadtereinek térfogatát. A német autóklub a mérései során sok esetben talált eltéréseket, pedig a legtöbb vásárló esetében az egyik legfontosabb szempont az, hogy mekkora a csomagtér. Mutatjuk, hogy melyik autók lettek a tesztek győztesei!

Az autóvásárlók számára gyakran a csomagtartó térfogata a legfontosabb szempont a választásnál. De valóban helyesek a prospektusokban szereplő értékek, amelyeket általában térfogatliterben adnak meg? A német autóklub (ADAC) most utánajárt a dolognak.

A vizsgálatok alapján általánosságban elmondható, hogy kicsi különbségek vannak az ADAC által mért értékek és a gyártói információk között az alacsonyabb árkategóriájú autómodellek esetében. Így például a Dacia a németek szerint elég reális értékeket közöl a csomagtér méretéről: a Jogger esetében 607 litert adtak meg, a szakemberek pedig összesen 635-öt mértek.

A nagyobb, magasabb árkategóriás szegmensben egészen más a helyzet: például a Skoda Kodiaq esetében ADAC mért értéke (460 liter) és a gyártó specifikációja (835 liter) között több mint 370 liter a különbség. Ez a szakemberek szerint az eltérő mérési módszerek miatt lehet, így ennek egységesítését is sürgetik.

Autót vennél? Nézz körül a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!

De a mérések szerint ez összességében igaz a legtöbb SUV-re, ugyanakkor a szedánok esetében pedig a nem is egy olyan modell van, amely még a prospektusban megadott értékeknél is nagyobb csomagtérrel rendelkezik. Összességében a németek szerint a törzstérfogat mérés módszerei nem egységesen szabályozottak és nem kötelező érvényűek a gyártókra nézve.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Egyes gyártók például a csomagtartó padlója alatti pótkerék-mélyedést is hozzászámolják a csomagtér térfogatához.

Az ADAC csomagtartópróbáján az öt legjobb SUV modell:

  • Hyundai Santa Fe (575 liter), 
  • Peugeot 5008 (570 liter), 
  • Toyota Highlander (560 liter), 
  • Honda CR-V (510 liter)
  • és Kia Sorrento (495 liter).

Ezek mellett szépen teljesített a Volvo CX90, amelynek a csomagtere a hátsó ülések lehajtásával 135 literre bővíthető.

A családi egyterűek között ezeknek volt a legnagyobb csomagtartója:

  •  Dacia Jogger (635 liter), 
  • Ford Galaxy (555 liter), 
  • Ford S-Max (550 liter), 
  • Renault Espace (500 liter), 
  • VW Touran (485 liter). 

Tetőig megpakolva a Dacia Jogger hátuljába 1050 liter, vagyis 20 zsugor víz fér be, a Ford Galaxyba csak 860 liter, de 21 rekesz víz, mert jobb a kiakítása.

A kombik között így alakult a verseny:

  • Skoda Octavia Combi (505 liter),
  • Seat Leon Sportstourer (495 liter),
  • Suzuki Swace (475 liter),
  • VW Passat (475 liter),
  • Opel Insignia , Toyota Corolla és VW Golf Variant (mindegyik 460 liter).

Ha az üléseket lehajtjuk, akkor viszont a Mercedes E-osztály kombija viszi a prímet 1585 literre, második a Skoda Superb kombi 1575 literrel. Az Octavia csomagtere 11 zsugor vizet nyel el, a Superb 12-t, az E-osztály viszont akár 14-et is.

A szedánok toplistája pedig:

  • Mazda 3 (460 liter)
  • 5-ös BMW (440 liter)
  • Mercedes E-osztály, Mercedes S-osztály ( mindkettő 430 liter)
  • Audi A3 (395 liter)
  • Mercedes C-osztály (390 liter).

Címkék:
autó, toyota, teszt, csomag, volvo, mercedes, ford, autóvásárlás, adac, autómárka, mérés, skoda, dacia, újautó,