Pénzcentrum • 2022. december 10. 16:02
Megnézték, hogy az autógyártók mennyire reálisan adják meg az egyes modellek csomadtereinek térfogatát. A német autóklub a mérései során sok esetben talált eltéréseket, pedig a legtöbb vásárló esetében az egyik legfontosabb szempont az, hogy mekkora a csomagtér. Mutatjuk, hogy melyik autók lettek a tesztek győztesei!
Az autóvásárlók számára gyakran a csomagtartó térfogata a legfontosabb szempont a választásnál. De valóban helyesek a prospektusokban szereplő értékek, amelyeket általában térfogatliterben adnak meg? A német autóklub (ADAC) most utánajárt a dolognak.
A vizsgálatok alapján általánosságban elmondható, hogy kicsi különbségek vannak az ADAC által mért értékek és a gyártói információk között az alacsonyabb árkategóriájú autómodellek esetében. Így például a Dacia a németek szerint elég reális értékeket közöl a csomagtér méretéről: a Jogger esetében 607 litert adtak meg, a szakemberek pedig összesen 635-öt mértek.
A nagyobb, magasabb árkategóriás szegmensben egészen más a helyzet: például a Skoda Kodiaq esetében ADAC mért értéke (460 liter) és a gyártó specifikációja (835 liter) között több mint 370 liter a különbség. Ez a szakemberek szerint az eltérő mérési módszerek miatt lehet, így ennek egységesítését is sürgetik.
Autót vennél? Nézz körül a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
De a mérések szerint ez összességében igaz a legtöbb SUV-re, ugyanakkor a szedánok esetében pedig a nem is egy olyan modell van, amely még a prospektusban megadott értékeknél is nagyobb csomagtérrel rendelkezik. Összességében a németek szerint a törzstérfogat mérés módszerei nem egységesen szabályozottak és nem kötelező érvényűek a gyártókra nézve.
A gyártó információik ezért csak hozzávetőleges iránymutatásként használhatók, korlátozott segítséget jelentenek autóvásárláskor - összegzi a német autóklub.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egyes gyártók például a csomagtartó padlója alatti pótkerék-mélyedést is hozzászámolják a csomagtér térfogatához.
Az ADAC csomagtartópróbáján az öt legjobb SUV modell:
- Hyundai Santa Fe (575 liter),
- Peugeot 5008 (570 liter),
- Toyota Highlander (560 liter),
- Honda CR-V (510 liter)
- és Kia Sorrento (495 liter).
Ezek mellett szépen teljesített a Volvo CX90, amelynek a csomagtere a hátsó ülések lehajtásával 135 literre bővíthető.
A családi egyterűek között ezeknek volt a legnagyobb csomagtartója:
- Dacia Jogger (635 liter),
- Ford Galaxy (555 liter),
- Ford S-Max (550 liter),
- Renault Espace (500 liter),
- VW Touran (485 liter).
Tetőig megpakolva a Dacia Jogger hátuljába 1050 liter, vagyis 20 zsugor víz fér be, a Ford Galaxyba csak 860 liter, de 21 rekesz víz, mert jobb a kiakítása.
A kombik között így alakult a verseny:
- Skoda Octavia Combi (505 liter),
- Seat Leon Sportstourer (495 liter),
- Suzuki Swace (475 liter),
- VW Passat (475 liter),
- Opel Insignia , Toyota Corolla és VW Golf Variant (mindegyik 460 liter).
Ha az üléseket lehajtjuk, akkor viszont a Mercedes E-osztály kombija viszi a prímet 1585 literre, második a Skoda Superb kombi 1575 literrel. Az Octavia csomagtere 11 zsugor vizet nyel el, a Superb 12-t, az E-osztály viszont akár 14-et is.
A szedánok toplistája pedig:
- Mazda 3 (460 liter)
- 5-ös BMW (440 liter)
- Mercedes E-osztály, Mercedes S-osztály ( mindkettő 430 liter)
- Audi A3 (395 liter)
- Mercedes C-osztály (390 liter).