Kongatják a vészharangot: kegyetlen drágulás jöhet az üzemanyag-szigor után

Pénzcentrum2022. július 31. 15:58

Szombat délelőtt jelentette be a kormány, hogy mostantól csak a magántulajdonban lévő kocsikba, mezőgazdasági gépekbe és a taxikba lehet 480 forintért tankolni. A céges autóknak így piaci árat kell fizetniük, ami megközelítőleg 800 ezer gépjárművet fog érinteni. Azonban a szakértők szerint ez csak azt érik majd el, hogy más cégek nem fognak a hatósági ár miatt üzemanyagot behozni Magyarországra. Ráadásul szinte biztosan áremeléssel fog járni az intézkedés minden szektorban.

A tegnap délelőtti bejelentés, miszerint a cégeknek mostantól piaci áron fognak tankolni azonban más szektorokban is drágulást fog hozni. A kenyértől kezdve a felvágotton át a vegyiáruig ugyanis mindent autóval, kamionnal szállítanak. Ezt az árnövekedést pedig az üzletek kénytelenek lesznek beépíteni az áraikba.

De ez a változás nemcsak a boltokat fogja érinteni: ugyanúgy nőni fog az ára a csomagküldésnek, a betegszállításnak és a szolgáltatóipar többi részének is. Szinte nincs is olyan szektor, ahol ne lenne következménye annak, hogy mostantól majdnem kétszeres áron kell tankolni a céges autókat.

Egy ilyen esemény azt eredményezi, hogy drágulni fog bizonyos olyan gazdasági szereplőknek az üzemanyagköltsége, akik ezt tovább tudják hárítani a fogyasztói árukon keresztül a lakosságra és kénytelenek is tovább hárítani a megemelkedett költségeket. Ugyanakkor ennek a mértéke nagyon bizonytalan

– mondta el Madár István a Portfolio.hu elemzője az RTL Híradónak.

Az új szabályok betartásáról pedig – ahogyan eddig is – a benzinkutaknak kell gondoskodniuk. Ők végzik el az ellenőrzést, amire viszont a független benzinkutak képviselője szerint nincsenek felkészülve:

Rendkívül sok olyan pont van, ahol ezt a rendszert ki lehet játszani. Mindenki arra fog törekedni, hogy hatósági áron tudjon tankolni, mert hát még mindig nagyon jelentős a hatósági ár és a piaci ár közötti különbség

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

– mesélte Egri Gábor az RTL-nek. A kormány a döntést tegnap azzal magyarázta, hogy péntek óta hosszabb karbantartásra leállt a Mol százhalombattai finomítója, ami nem tudni mennyi ideig fog tartani. Az elmúlt hónapokban pedig szinte csak innen jutottak üzemanyaghoz a hazai kutak, hiszen a hatósági árak miatt a forgalmazóknak nem éri meg külföldről behozni az üzemanyagot. Az ásványolaj szövetség szerint ezen pedig a tegnapi döntés sem segít, mivel nem lehetséges csak a céges autók felhasználására importálni.

A független importőr továbbra sem fog üzemanyagot Magyarországra szállítani, hiszen az számára továbbra is csak veszteséges értékesítést jelentene, legfeljebb a változás annyi, hogy nem olyan nagymértékű a veszteség, mint eddig volt

– mondta Garád Ottó, aki szerint üzemanyaghiánytól azonban továbbra sem kell tartani, hiszen a Mol jelentős készletekkel készült a leállásra.

Mindezek mellett az sem elhanyagolható, hogy a kormány megemelte a Mol-ra kivetett különadót: az eddigi 25 százalék helyett immáron 40 százalék adót kell fizetniük az Oroszországból beszerzett kőolaj után.

Címkék:
kormány, üzemanyag, mol, változás, benzinár, üzemanyag árváltozás, benzinárstop,