Szánthó Péter • 2022. május 2. 17:03
Csúnyán odacsapott a háború a magyar autópiacnak: a Datahouse friss adataiból kiderült, hogy az év első négy hónapjában jóval kevesebb autó állt forgalomba itthon, mint tavaly ilyenkor. A Suzuki elsősége most is megvan, de a márkák versenyében ott lohol mögöttük a Toyota is. A legnépszerűbb modellek versenyében nem volt nagy meglepetés, a dobogó első két fokán Suzuki-modellek állnak.
Brutális visszaesést mutatnak tavalyhoz képest a magyar autópiac legfrissebb adatai. A Datahouse áprilisi összesítése szerint a múlt hónapban 9090 személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, majdnem 14 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor.
Míg 2021-ben az első 4 hónapból háromban is sikerült átlépni a 10 ezres darabszámot (márciusban a 12 ezret is), addig ez ebben az évben csak márciusban sikerül. Áprilisra összességében már majdnem 12 százalékkal maradt el a forgalomba helyezések száma tavalyhoz képest. Sőt, 2020 járvány előtti hónapjaihoz képest (január és február) már 20, illetve 14,7 százalékos a visszaesés.
A gyártók rangsorában megint élre állt a Suzuki, az első 4 hónapban 5069 darab autót helyeztek forgalomba. De a magyarok kedvenc autómárkája mögött szorosan ott lohol a Toyota 4859 darabbal, a harmadik Ford viszont már jócskán lemaradt (3553 darab).
A negyedik helyért viszont ádáz csata zajlik a Volkswagen (2814 darab) és a KIA (2729 darab) között, de még a Skoda is lőtávolban van a 2393 forgalomba helyezésével.
Autót vennél? Találd meg a legjobb hitelajánlatokat a Pénzcentrum kalkulátorában!
Ez most a magyarok kedvenc autója
Ahogy a korábbi években nem volt meglepetés, hogy a forgalomba helyezési listákat a Suzuki Vitara vezeti, mostmár ugyanúgy hozzászoktunk ahhoz, hogy a trónról letaszította a testvérmodell SX4 S-Cross. A helyzet áprilisra sem változott, az S-Cross toronymagasan vezet 2022-ben 2796 darabbal, Vitarából 1888 kapott magyar rendszámot.
Harmadik helyen a Toyota Corolla áll 1353-mal, de az előnye csak minimális a KIA Ceed előtt, amiből 1335 darab került forgalomba idén. Az ötödik helytől lefelé már egy modell sem tudott 1000 darab fölötti eredményt produkálni: a Dacia Duster áll legközelebb az ezres értékhez 965-tel, nyomában a Skoda Octavia 762-vel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kevésbé ismert márka tarol Magyarországon
Az adatokból megnéztük azt is, hogy az egyes márkák hogy teljesítettek az elmúlt 4 hónapban 2021 hasonló időszakához képest. Mint kiderült, legnagyobb mértékben az Opel tudta növelni a forgalomba helyezett darabszámát (92,27 százalékkal), és hasonlóan jól teljesített a Ssangyong, mi most 84,24 százalékkal állított forgalomba több kocsit, mint egy évvel ezelőtt.
Nagyot javított számain az Audi is, amely 22,31 százalékkal helyezett forgalomba több autót az idei év első négy hónapjában, mint tavaly ebben az időszakban. Ennek kapcsán Németh Balázs, a Porsche Hungária ügyvezető igazgatója is elmondta korábbi interjúnkban, hogy tavaly év végén új vezetőt neveztek ki a márka élére, aki elé ambiciózus célokat tűztek ki.
A legnagyobb visszaesést a Fiat könyvelhette el, több mint 70 százalékot, de a Dacia, a Hyundai és a Peugeot is 25 százalék feletti mínuszban zárta az áprilist.
Címlapkép: Suzuki.hu