Szánthó Péter • 2022. január 30. 07:02
A hot hatch-ek egyik utolsó mohikánját volt szerencsénk kipróbálni: a Hyundai i20 N-en érződik, hogy nem a levegőbe beszéltek a dél-koreaiak, tényleg megállná a helyét a versenypályán is. A hétköznapi autózást biztosan egy mosolyturnévá varázsolja mindenkinek, aki csak egy kicsit is szereti a sportosabb gépeket. Ráadásul még egy olajfinomítót sem kell vennünk mellé, mert meglepően jól fogyaszt. Vigyázat, a kis bohóc nagy cirkuszt csinál!
Egy kihalófélben lévő faj egyik utolsó példányát, a Hyundai i20 N-t volt szerencsénk kipróbálni az elmúlt egy héten. És hogy miért olyan különleges ez az autó meg úgy összességében a dél-koreai gyártó N-es sportszériája? Mert ellentétben sok más vállalattal, a Hyundai még mindig nem küldte nyugdíjba az 1,6-os turbóbenzin motort, és úgy általában a hot hatch-eket. Talán már csak a Ford Fiesta ST és a Mini Cooper S versenyz még a kategóriában.
Az i20 N tökéletesen hozza azt, ami a régi szép időkben az ilyen autók lényege volt: a kis tömeg mellé egy több mint 200 lóerős benzinmotor társul 275 NM nyomatékkal. Az igen kitűnő súly-lóerő arányhoz jön még hozzá a feszes futómű, nagyon direkt kormányzás és a röfögő kipufogó, így összességében pedig ez a pakk garancia a konstans vigyorgásra.
Az N Grin Control System segítségével a motor, a menetstabilizáló, a kipufogó és a kormánymű hangolását szabhatjuk testre az N-módban, és mivel egy sportmodellről beszélünk, ami 5,6 másodperc alatt van százon, rejtautomatika is van benne.