Nem ütötte meg a gazdag magyarokat a járvány: vették a luxusautókat, mint a cukrot

Pénzcentrum2022. január 17. 16:03

Számos prémium- és luxusautó-márka megdöntötte idehaza saját értékesítési rekordját, miközben az újautó-piac egésze tavaly 4,77 százalékkal zsugorodott Magyarországon. Ráadásul a vagyonos vevőknek az áremelkedés és az alkatrészhiány sem állta útját.

A piacvezető Mercedes lassan már egymaga annyi személyautót állít forgalomba (5680 darabnál járnak), mint a nagy német trió másik két szereplője, a BMW és az Audi együttvéve. Nálunk ráadásul nem is ez a három márka áll a dobogón, hiszen a Volvo két éve tartja magát a harmadik helyen – derül ki a Vezess legfrissebb elemzéséből, amely a prémium- és luxusautó-márkák értékesítési rekordját vizsgálja.

A vezess.hu cikkéből az is kiderült, hogy a magasabb árkategóriájú személyautókat kínáló márkák szalonjaiban jellemzően növekedett a magánszemélyként vásárlók száma is, de a piac egészét nézve a céges flottabeszerzések ugrottak meg jelentősen. A járvány első évében a kiadásaikat visszavágó vállalatok látványos lendülettel tértek vissza a piacra, közülük egyre többen vesznek az alkalmazottjaik – és nemcsak a felsővezetőik – számára prémiumkategóriás járműveket.

A legdrágább új személyautók egy része még ennél is nagyobb arányban növekedett. Számos M-es BMW rekordértékesítéssel zárta a múlt évet, Porschéból sem adtak még el korábban ennyit nálunk (303 forgalomba helyezés), és a Ferrari is 75 százalékos pluszt produkált.

Címkék:
autó, járvány, prémium, luxusautó, bmw, porsche, mercedes, ferrari, személyautók,