Vadonatúj autó milliókkal olcsóbban? Tényleg létezik, bárki élhet a kedvezménnyel

Pénzcentrum2021. november 5. 11:03

Nincs könnyű helyzetben, aki manapság autóvásárláson gondolkodik. A gyártók egyre hosszabb határidőkre állalják a megrendelt modellek leszállítását, amelyeknek idő közben az áruk is emelkedik. Ám ha készek vagyunk kompromisszumokat kötni, akkor nem reménytelen megcsípni egy-egy új autót, jóval ár alatt: a legtöbb márkakereskedés tart ugyanis tesztautókat, amelyek időről időre cserélődnek. A kifutó példányokat pedig jelentős kedvezményekkel értékesítik. A Pénzcentrum most körülnézett a hirdetések között.

Komoly gondok kerekednek a magyar autópiacon: októberben 23,6 százalékkal kevesebb személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint tavaly ilyenkor. Ennek egyik fő oka az lehet, hogy az alkatrészhiány miatt lényegesen több időbe telik legyártani egy-egy új autót, mint a játvány előtti időkben.

A megnövekedett szállítási határidőkkel szinte minden gyártónál érdemes számolnia annak, aki mostanában venne új autót. Sőt, a másik hozadéka ennek a helyzetnek az, hogy számos autónak voltak kénytelenek megemelni az árat - a Suzuki legutóbb például 100 ezer forintot csapott hozzá a Vitara vételárához.

Nincs tehát könnyű helyzetben, aki új autót szeretne vásárolni, és a piacon is az kerülhet versenyelőnybe, akinek van készleten autója, egyből ki tudja szolgálni a vásárlókat.Viszont a kereskedők is kerülhetnek kényszebe egy-egy modellfrissítés miatt például, így hogy helyet szabadítsanak fel a raktárban készletkisöprést tartanak.

Így lehet eladni a tesztautókat

Arra viszont kevés autóvadász gondol, hogy szinte zsírúj autókat is lehet venni jócskán a listaár alatt. Első körben érdemes leszögezni, hogy nem teljesen új modellekről van szó, hanem jellemzően a szalonokban kiállított darabokról, vagy tesztautókról.

Utóbbit a szó legszorosabb értelmében kell érteni: ezeket a azért tartják a kereskedők, hogy az ügyfelek és az újságírók kipróbálhassák őket. Szóval, ha nem bánod, hogy előtted már mások is használták az autót, akkor ez egy jó lehetőség lehet.

Autót vennél? Nézz szét a hitelajánlatok között a Pénzcentrum kalkulátorában!

A szabályok szerint 6 hónap, vagy 6000 kilométer futás után már lehet értékesíteni a kocsikat tesztautóként. Ezeknek a másik előnye, hogy jellemzően úgy állítják össze a felszereltséget a márkakereskedések, hogy a lehető legtöbb extrát meg tudják mutatni az ügyfeleknek, tehát általában igencsak jól felszereltek.

Ha tehát tudunk vállalni annyi kompromisszumot, hogy nem mi állítjuk össze az autónkat, és azt előttünk elég sokan használták, akkor ez egy járható út lehet. Cserébe viszont kedvezményes áron vásárolhatjuk meg az autót, ami vélhetően rendesen karban volt tartva, és érvényes rá a garancia is.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Tényleg annyival olcsóbb?

A legnagyobb autóhirdetési portálom megnéztük, hogy mennyit is lehet spórolni, ha készletről vásárolunk, vagy egy teszt/kiállított autót választunk. Ha okosan választunk, igen nagy kedvezményeket lehet kifogni:

  • Egy Peugeot kereskedés például egy 208-as tesztautót kínál Active Pack felszereltséggel, 6 millió 95 ezer forint helyett 5 millió 785 ezerért. Tehát 310 ezer forinttal olcsóbban kapunk egy gyakorlatilag zsírúj autót, ami mindeddig egy szalonban állt.
  • Egy másik márkaképviselet az e208-as tesztautóját bocsátotta áruba, ami 4200 kilométert futott, ellenben 12,4 millió helyett 9 990 000-ért el lehet hozni.
  • De találtunk új Suzuki Swiftet 5 millió 220 ezer helyett 4 millió 890 ezerért, a kereskedő a készleteitől szabadulna, ezért akciózta le 330 ezer forinttal.
  • Hasonló árkategóriában lehet még kapni F-es Opel Corsát, egy márkakereskedő például több mint egymillióval vitte le a készletes autói árát 5 millió 390 ezerről 4 millió 299 ezer forintra.
  • Persze, minél drágább kategóriában nézelődünk, annál nagyobb kedvezményeket kaphatunk. Például egy másik Opel kereskedő az Insignia tesztautóját árulja 11 400 000 helyett 7 399 000 forintért! Mindösszesen 32 ezer kilométerrel, tehát gyakorlatilag bejáratós.
  • Egy Ford-kereskedés pedig a 12 ezer kilométert futott Focus tesztautóját árulja több mint 1 millió forintos kedvezménnyel, 8 745 000 helyett 7 490 000 forintért. Egy másik kereskedő a Mondeo tesztautóját árulja 13,2 millió helyett 9,8 millió forintért.
  • Akad plug-in hibrid Citroen C5 Aircross is, ami 16,9 millióról 13,9-re van leárazva, és a hirdetés szerint 5000 kilométer van benne.
  • Találtunk szintén tesztautóként futott GLC 300-as plug-in hibrid Mercedest 29 millió helyett 24,4 millió forintért -ebből a típusból egyébként több tesztautót is hirdetnek, sokmilliós kedvezménnyel.
  • Bár ebben az árkategóriában annyira nem számít pár millió forint, de például egy Maserati Levantét is meg lehet csípni 56 millió forint helyett 49,5-ért. Az autó 2020-as gyártás, a hirdetés szerint 2000 kilométert futott.

A hitelpiacon is látható az áremelkedés

A lízingpiacon is jól látható az autópiaci áremelkedés, a személyautó-vásárlásokat a lízingcégek 97,5 milliárd forinttal finanszírozták az idei első félévben, szemben az egy évvel korábbi 84 milliárd forinttal, ám a szerződések száma nem növekedett, az a 2017-es szinten volt - számolt be korábban Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke.

Az új autók piacán a kereslet nem emelkedett, ráadásul a kínálat is akadozik, részben az alapanyagok árának emelkedése, valamint a globális csiphiány miatt.

A mostani kilátások szerint az új autók drágulása még nem állt meg, a második félévben folytatódhat, ám az áremelkedés mértékét egyelőre nehéz megbecsülni. Autógyáranként jelentős eltérés mutatkozik, hogy mennyire tudják teljesíteni a számukra előírt flotta szintű CO2-kibocsátási elvárást a jövőre nézve, van akinek igen komoly hátrányt kell ledolgoznia még, hogy ne kelljen büntetést fizetnie a kvóta túllépése miatt

- fogalmazott még augusztus végén a szakember.

Címkék:
autó, akció, hirdetés, autóvásárlás, autópiac, újautó, kedvezmények, autókereskedés,