Pénzcentrum • 2021. október 29. 19:05
Hiánypótló továbbképzést indít a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) az alternatív hajtások javítása terén hazai szakképző intézmények oktatóinak közreműködésével. A januári, háromnapos elméleti és gyakorlati oktatással a szakemberhiány enyhítését támogatnák. Az első kurzusra a jelentkezés október 29-étől nyílik meg. A BKIK a tanfolyamot igény szerint több alkalommal is megrendezi.
Világszerte évről évre egyre nagyobb ütemben növekszik az alternatív hajtáslánccal működő járművek száma az általános fenntarthatósági törekvéseknek és a kapcsolódó széleskörű támogatásnak köszönhetően. A drasztikus bővülés alól Magyarország sem kivétel: az unióban 2020. első negyedévében például itt nőtt a legnagyobb ütemben az ilyen típusú gépkocsik aránya.1 A Villanyautosok.hu a Belügyminisztérium adatai alapján készített összesítése szerint idén május végére több mint 32 ezer zöld rendszámos autó futott Magyarországon, amelyből mintegy 15 ezer volt tisztán elektromos.2
A szegmens az import használtautók piacán is növekszik, 2021 első félévében már 8 százalék3 volt a részben vagy teljesen elektromos autók aránya, ami az ilyen típusú gépjárművek 3 százalékos4 részesedését tekintve magasnak számít. Ezeket a speciális szervizigényű járműveket a BKIK szakemberei szerint pedig már nem biztos, hogy a megfelelő szaktudással rendelkező márkaszervizbe visznek javításra, ahol a szakemberhiány következtében még nehezebb megoldani a megfelelő javítást.
A szakemberhiány a BKIK szerint abból adódik, hogy a magyar szakképzés mindössze 6 éve képez a területtel foglalkozó szerelőket. A már végzett alternatív járműhajtási technikusok száma számításuk szerint országosan hozzávetőlegesen 100-150 fő, az igény azonban ennél lényegesen nagyobb. Ennek a problémának a megoldásához kíván hozzájárulni a kamara Járműipari Osztályának továbbképzése, amely a hibrid és tisztán elektromos hajtású járművek működésének, karbantartásának és javításának témakörét, valamint a kapcsolódó munkavédelmi és töltésbiztonsági ismereteket dolgozza fel.
A 1 nap elméletből (8 tanóra) és 2 nap gyakorlatból (2 x 6 óra) álló, csoportonként 10-12 fős továbbképzés a szakmában jártas technikumok oktatóinak, a BKIK Kézműipari Tagozat Elektromos ipari Osztályának szakemberei részvételével, a Magyar Autóklub és a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésével valósul meg. Az önkéntes tagoknak 50% kedvezménnyel elérhető kurzus egyéni felkészültségtől függően lehetővé teheti akár a bonyolultabb javítási műveletek szakszerű végrehajtását is.
A BKIK a képzés utógondozásaként a tanúsítványt szerzett résztvevők számára a képzést követő két évben legalább két alkalommal díjmentes lehetőséget biztosít megszerzett tudásuk felfrissítésére, a szakmát és a képzést érintő aktuális változásokkal kapcsolatban.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az elméleti oktatási napon az alternatív hajtású járművek diagnosztikájához, javításához szükséges technológia biztosítását támogató finanszírozási lehetőségekről, esetleges hitelkonstrukciókról (kedvezményes, államilag támogatott hitel igénybevétele), is tájékoztatást kapnak az érdeklődők.
A BKIK 2022. januárban indítja az első kurzust, a tervek szerint pedig igény esetén további tanfolyamokat szerveznek. A háromnapos oktatásra már megnyílt a jelentkezés, melyet a képzés weboldalán nyújthatnak be a szakemberek, illetve vállalkozások.