Itt van 2021 nagy téligumi tesztje: ezeket az abroncsokot inkább senki ne vegye meg

Pénzcentrum2021. szeptember 24. 12:29

Az, hogy a gumiabroncs hogyan viselkedik nedves úton, hóban és jégben, csak komplex tesztek során határozható meg. A téli gumiabroncsoknak biztos tapadást kell biztosítaniuk havon, jégen és nedves körülmények között, ugyanakkor a lehető legkevesebb üzemanyagot kell fogyasztaniuk. Ez az a klasszikus érdekellentét, amelyet egy gumiabroncsnak le kell küzdenie az ADAC téli gumiabroncs teszt során, számos más kihívással együtt, mint például az aquaplaning, a menetstabilitás és a tartósság. Mutatjuk az eredményeket!

Az aktuális gumiméretek a tesztben

ADAC teszt 2021: 195/65 R15 téli gumik
ADAC teszt 2021: 225/50 R17 téli gumik

Hó, jég, nedves, száraz és fagyos idő: ki tud a legjobban megbirkózni a hideg évszak különböző körülményeivel? 16 aktuális gumiabroncsot vizsgáltak meg az alsó középosztályú autókhoz az ADAC tesztben.

  • Élvonalban a Dunlop, Goodyear, Michelin, Vredestein
  • Többnyire jó teljesítmény havon és jégen
  • Gyakori problémák a nedves úton és a kopással

Még akkor is, ha az új járművek gumiabroncs mérete folyamatosan növekszik, az idei 195/65 R15 tesztméret a T sebesség osztályban 190 km / h -ig továbbra is az egyik legkeresettebb - legalábbis a téli gumi szegmensben. Alkalmas az alsó középosztályú járművekhez, mint például az Opel Astra vagy a VW Golf.

Alapvetően nagyrészt pozitív következtetést lehet levonni, mert a 16 abroncs modell közül csak az egyik rendelkezik “elégséges” eredménnyel, ezért csak feltételesen ajánlott - négy abroncs modellt „jó”, tizenegy pedig „kielégítő” besorolású.

Fontos a személyes vezetési szokás

Itt érdemes alaposabban szemügyre venni a kínálatot, mert az egyéni vezetési stílustól függően egy kielégítő, (és általában olcsóbb!) tisztjelölt gumi személyes használatra ajánlhatónak bizonyul. Annál is inkább, mivel szinte az egész tesztmező nem mutat (súlyos) gyengeségeket sem száraz, sem nedves időben, és jó minősítést kap ezekben a fő kritériumokban. Csak két gumiabroncsnak hiányzik a jó minősítés havas úton. Illetve minden tesztjelölt jó minősítést ért el a jégen és az üzemanyag -fogyasztásban.

Ha megnézzük a kopásvizsgálat eredményeit, akkor észrevehető, hogy a teljes mezőny 27.000 kilométer körüli átlagos előrejelzett élettartama nem különösebben magas. A hatótávolság 34.400 (Michelin) és 21.800 kilométer (Maxxis) között van - írja közleményében az ADAC.

Nagyon kiegyensúlyozott a négy éllovas

Négy 195/65 R15 méretű  téli gumiabroncs kapta az áhított ADAC minősítést "jó": The Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 és Vredestein Wintrac modellek. Jó osztályzattal jutalmazzák őket, mert nagyon kiegyensúlyozottak minden fő kritériumban. Pedig érdemes ránézni a részletes értékelésekre, mert azok kissé árnyalják azért az eredményeket.

A Dunlop és a Goodyear jó száraz úton nyújtott teljesítménnyel győznek meg, különösen a havas lejtőkön. És bár a Dunlop Winter Response 2 még mindig optimalizálja gazdaságos üzemanyag -fogyasztást, az UltraGrip 9+ valamivel tovább megy a teljesítmény szempontjából nedves és jeges területeken. A Michelin Alpin 6 hagyományos pontszámot mutat a kopás tekintetében, de ezúttal száraz utakon is a legjobb teljesítményt mutatja. Ha a gazdasági-ökológiai szempont különösen fontos, akkor a Vredestein a nyerő: a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ötvözi az alacsony kopással.

Alulteljesítők

A felső csoport mögött kiemelkedik a Michelin almárkája BFGoodrich g-Force Winter2 és a Continental WinterContact TS 860, amelyek az egyik fő kritériumban szereplő lepontozás miatt, csak szűkösen maradtak el a jó összértékelésről. Mindkettő jó minősítést ér el a kopási tesztben, és jól teljesít havon és jégen. De száraz és nedves utakon ellentétesen viselkednek: míg a BFGoodrich a száraz útfelületen lenyűgözően szerepel, addig a nedves teljesítménye alapján már nem adható a jó minősítés.

A Continental ezzel szemben a nedves utakon a legmagasabb minősítést követeli, viszont száraz körülmények között enyhe gyengeségeket mutat. Egy jövőbeni ADAC tesztnek bizonyítania kell, hogy az utódja, a már piacon lévő TS 870 jobban teljesít.

Nagymértékű kopás

A táblázatban szereplő alábbi négy gumiabroncsnak van egy közös vonása: mindannyian viszonylag jól teljesítenek a fő vezetési kritériumok tekintetében, de a kopási teszt egyetlen kielégítő teljesítménye miatt egy fokozattal leértékelődnek az összeredményben. A Bridgestone Blizzak LM005 meglehetősen jó teljesítményt nyújt száraz utakon, és nedves utakon a második legjobb eredményt érte el a teszt során. De a valamivel nagyobb kopás mellett a hóban nyújtott teljesítménye már nem lett volna elegendő az általános jó értékeléshez. A Falken Eurowinter HS01 például jó eredményeket mutat száraz, valamint havas és jeges út esetén, de nedves úton rugózik.

Míg a Hankook második márkájú i FIT + LW31 + a Laufenn nem teljesítette jó besorolását száraz időben, de jól teljesített nedves úton, és csúcsot ért el a havon és a jégen. A Maxxis Premitra Snow WP6 jó eredményeket nyújt száraz, nedves és jeges utakon, havon azonban teljesítménye már nem elegendő ahhoz, hogy jó eredményt érjen el a teszten.

Leminősítés: gyengeségek nedves körülmények között

A fennmaradó öt kielégítő gumiabroncs esetében a vezetési jellemzők egyedi gyengeségei az össz minőség leértékeléséhez vezetnek. A Yokohama BluEarth * Winter V906 lenyűgöző magatartást mutat száraz utakon, valamint havon és jégen. De még mindig van mit javítani a kopás és a nedves körülmények tekintetében - és ezért kapott gyengébb minősítést. Bár a Barum Polaris 5 jó eredményeket mutat havon és jégen, száraz és még nedves körülmények között is több mint kielégítő minősítést kap.

A megfelelő tapadás havon, jégen és nedves útfelületen elengedhetetlen a hideg évszakban - és a téli gumik ezt kínálják. De melyik a legjobb? 18 gumiabroncsot vizsgáltak meg középkategóriás autókhoz az ADAC tesztben - és kettő teljesen tökéletlenül viselkedett.

  • Dunlop, Michelin és Goodyear az élen végzett
  • Széles középmezőny egyéni gyengeségekkel
  • Vigyázat: két termék hibás

A tesztelt 225/50 R17 méret V sebesség osztállyal (240 km / h-ig) széles körben elterjedt olyan középkategóriás járműveknél, mint az Audi A4 vagy a BMW 3-as sorozat. A 2021 -es téli gumiabroncs -teszthez 18 ilyen méretű modellt helyeztek a mikroszkóp alá - és a végeredmény ambivalens. Jó hír, hogy három gumiabroncs különösen ajánlott, és a széles középmezőny tizenhárom gumival továbbra is jól teljesít. Itt érdemes szemügyre venni a részleteket, mert az egyéni vezetési stílustól függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) vizsgázó gumi ajánlhatónak bizonyul.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

De riasztó, hogy a Goodride Z-507 Zuper Snow és a Linglong Green-Max Winter UHP két olyan modell, amelyek olyan súlyos gyengeségeket mutatnak a biztonsággal kapcsolatos tudományágakban, hogy teljesítményüket "rossznak" minősítették, ezért ezeket a termékeket csak tanácsolni lehet.

Nagyon kiegyensúlyozott az első három befutó

Audi a téligumi teszten Finnországban, a tesztelésre Finnországban, Ivalóban került sor. A Dunlop Wintersport 5, a Michelin Alpin 6 és a Goodyear UltraGrip Performance + fenntartás nélkül ajánlható. Mindhárom jó eredményt hoz minden fő kritériumban, így nagyon kiegyensúlyozottak. Pedig érdemes ránézni a részletes értékelésekre, mert azok kissé eltérő árnyalatokra összpontosítanak.

Így sikerül a Dunlopnak rekordot állítania a hóban - a felső trió legalacsonyabb üzemanyag -fogyasztásával kombinálva. A Michelin Alpin 6 viszont hagyományosan a legkevesebb kopást mutatja, és ebben a dimenzióban még élesebb a száraz és nedves utakon nyújtott teljesítménye. A Goodyear pedig valahol középen áll, minden vizsgált szegmensben jó teljesítményt nyújt, de nem a legjobb eredményt - írják.

Kielégítő eredmények a széles középmezőnyben

Az ADAC ítéletében "kielégítő" gumiabroncsokat a Krisalp HP listázta a Michelin leányvállalatától, a Kleber -től, amelynek nedves vezetési jellemzői valamivel gyengébbek, mint a teszt legjobbjai, és ez az egyéni pontszám alig befolyásolja az összpontszámot.

Az értékelés némileg világosabb a következő négy gumiabroncs esetében. A Bridgestone Blizzak LM005 esetében a kopásállósági teszt eredménye az összminőség leértékeléséhez vezet, mivel csak hóban teljesített kielégítően.

A Continental WinterContact TS 860 általános besorolása gyengült a száraz utakon tapasztalt gyengeségei miatt, de egyébként nem csúszik lefelé az eredménytáblán. Talán utódja, a TS870, amely már forgalomban van, és a következő ADAC teszt része lesz, jobban uralja a száraz útfelületeket.

A Nexen Winguard Sport 2 szintén leszerepelt a kopásállósági teszt miatt, de még száraz, nedves és havas körülmények között sem lépi túl a kielégítő minősítést. Összességében a Nexen a leggyengébb összesített eredményt kínálja ebben a négyes csoportban, mert a szintén kopás miatt leértékelt Vredestein Wintrac Pro rendszerint jobb minősítést kap vezetési jellemzői miatt.

Gyengeségek száraz és nedves körülmények között

Az ESA-TECAR Supergrip Pro, a Sava Eskimo HP2 és a Fulda Kristall Control HP 2 általános besorolását a száraz és nedves körülmények közötti gyengeségeik miatt csökkentették. A Supergrip Pro esetében, amelyet általában a német Tecar kereskedelmi vállalat értékesít márkás autókereskedéseken keresztül, ki kell emelni, hogy az üzemanyag -fogyasztást tekintve a legjobb eredményt érte el a teszten. Valamint a Goodyear szlovén leányvállalatának, a Sava -nak az Eskimo HP2 -je volt a leghangosabb gördülési zajjal rendelkező gumiabroncs az Audi A4 tesztjárművünkön.

A fennmaradó öt guminál különböző okok vezetnek az összminősítés leértékeléséhez. A Firestone Winterhawk 4 csúszott száraz útfelületen, de minden más kritérium szerint jó minősítést kapott. A Nokian Snowproof P viszont meggyőző a száraz utakon, de az abroncsok mind nedves, mind havas úton rugóznak.

A Pirelli Winter Sottozero 3 esetében ezúttal a száraz és nedves, valamint a jég vezetési jellemzői csak "kielégítőek". A Toyo Observe S944 gyengeségeket mutat nedves és havas utakon, a Maxxis Premitra Snow WP6 pedig havon és jégen.

Két modell hibás

Az ADAC mérnökei azt tanácsolják, hogy ne vásároljon két modellt semmi esetre sem, jelesül a Goodride Z-507 Zuper Snow-t és a Linglong Green-Max Winter UHP-t, mivel azok az ADAC-ítélete szerint hibásak! A Zuper mintázat (nem elírás!) a kínai Goodride gumiabroncs-gyártótól a havas tulajdonságok miatt nem felel meg a tesztelők követelményeinek. Fékezéskor is ez a gumiabroncs teljesít a legrosszabbul, de a teljesítménye nagyon gyenge havas útviszonyok közötti induláskor és havas útfelületek egyéb kezelésekor. A Goodride segítségével a tesztautónak körülbelül 25 másodperccel hosszabb időre van szüksége a hókezelő pályán, mint az átlagos tesztpályán.

Hasonló a helyzet a szintén Kínában gyártott Linglong esetében. Ennek a gumiabroncsnak azonban súlyos gyengeségei vannak nedves úton. Függetlenül attól, hogy a féktávolság, az aquaplaning vagy a kezelés során történik-e, a Green-Max Winter UHP-t soha nem értékelik jobbnak, mint "elegendő" nedves időben.

A féktávok a nedves útviszonyok gyengeségét példázzák: a tesztpályához (átlagosan 37 méter féktáv) képest a Linglongnak közel 6 méterrel hosszabb féktávra van szüksége nedves aszfalton 80 km / h sebességgel. Más szóval: amikor a legjobb abroncs már megvan, a Linglong sebességmérő tűje még mindig 40 km / h sebességet mutat.

Címkék:
téli gumi, gumiabroncs, teszt, adac, gumiteszt,