Pénzcentrum • 2021. szeptember 21. 14:03
Vannak olyan használt autók, amelyek gyakorlatilag napok alatt elkelnek a magyar autópiacon. Ezek jellemzően olcsó kisautók, amelyek fenntartása sem kerül túl sokba. A legbajosabb kocsikat akár hónapokig is árulhatják a tulajdonosaik: mutatjuk, melyik modelleket a legnehezebb eladni jelenleg Magyarországon.
Miért van az, hogy egyes autók akár néhány nap alatt tulajdonost cserélnek, míg másokat hetekig, hónapokig árulnak a tulajdonosok, mire gazdára lelnek? Ezt a kérdést boncolgatták a carVertical autótörténeti ellenőrző platform szakértői a saját adataik alapján.
A Pénzcentrumhoz elsőként eljuttatott, legfrissebb piaci elemzésükből kiderült, melyik autót lehet könnyebben, és melyiket nehezebben eladni a magyarországi használtautó piacon 2021-ben.
Ezek az autók napok alatt elkelnek
Nem nagy meglepetés, hogy a leggyorsabban elkelő autók a kisautó kategóriából kerülnek ki, hiszen ezek nyújtják a lehető leggazdaságosabb megoldást az autózásra. Akár egy pár vagy egy kisebb család utazásáról, akár a városi-agglomerációs ingázásról, akár egy ételfutár mindennapi munkájáról legyen szó, ez a kategória számos vásárlónak ideális lehet.
Bár a top 5-ös lista helyezettjei között csupán néhány nap eltérés van az átlagos eladási idő tekintetében – ami jól jelzi, hogy ez a kategória mennyire kelendő -, vessünk egy pillantást a konkrét sorrendre.
Legyen szó akár az egyszerűségéről és a jó értelemben vett igénytelenségéről híres régi Swiftről, vagy a már felszereltebb, mégis olcsón fenntartható és javítható újabb modellekről, a magyar népautó vezető helye nem meglepő.
A Punto szintén olcsó megoldást kínál az utazásra, és bár sokan tartanak a legendásan megbízhatatlan olasz autóktól, ez már nem az a korszak.
Egyre ritkább látvány az utakon, és lehet, hogy pont ezért kelnek el gyorsan a Matizok. A pici, könnyű, olcsó autó 800 köbcentis motorjával nem fogja felszaggatni az aszfaltot, de bámulatosan jó fogyasztása miatt elég keresett.
Válogass a legjobb autóhitelek között a Pénzcentrum kalkulátorában!
Sokan még a mai napig elismerően nyilatkoznak a 206-os formatervezéséről, és bár a megjelenése óta eltelt évek alatt kiderültek a típushibái, ezekkel együtt is nagyon szerethető és főleg olcsón birtokolható típusról van szó.
A másik magyar népautót, az Astrát senkinek sem kell bemutatni. Ezeket is nagyon keresik a vásárlók, gyakorlatilag pillanatok alatt elkelnek a cég adatai szerint.
A toplistásokról elmondható, hogy viszonylag megbízható és elterjedt autók, ami alacsony fenntartási költséget és jól elérhető bontott vagy utángyártott alkatrészbázist jelent. Áruk jellemzően a piac alsó szegmensében mozog Ezekből a régebbi típusokból nem annyira jellemző a külföldi import, inkább magyarországi tulajdonosok között vándorolnak.
A leglassabban eladható használt autók
A lista legalján szereplő típusok is logikusak, hiszen milyen autót nehéz eladni? Aminek alacsony az ár-érték aránya, gyorsan veszít értékéből, magas az üzemeltetési költsége, nehezen szervizelhető, hiányos az alkatrész-ellátottsága, és sok extrával rendelkezik - amelyek gyakran elromolnak
- írták a cég szakenberei. Hozzátették, nem is kell, hogy a fentiek mindegyike teljesüljön, elég csak egy-két ilyen tulajdonság, és a vevők máris sokkal megfontoltabbak lesznek, nehezen választanak, akár visszakoznak egy-egy adásvételtől.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"Ez érthető is, hiszen a sok extra, a bonyolultabb műszaki megoldások, az eleve magasabb alkatrészárak, a magasabb fogyasztás és a költségesebb típushibák dimenziójában érdemes alaposabban, szúrósabb szemmel átnézni egy-egy példányt" - hívták fel a figyelmet.
Érdemes összehasonlítani az átlagos eladási időket a top 5-ös listával: hatalmas a különbség. Persze ez érthető, hiszen a típusok értéke között is sok esetben nagyságrendi a differencia, és a vevők szemszögéből érhető, hogy válogatósabbak lesznek egy drágább autónál
- vezették fel a lista végén tanyázó modelleket.
Az Grandland X, bár a napjainkban nagyon divatos crossover kategória képviselője, mégis a lista utolsó helyét foglalja el. Ennek oka lehet az, hogy viszonylag telített a piac, hiszen nagy a kínálat, másrészt ez egy alig néhány éve futó modell, és bár jó vétel lehet egy-egy használt példány, sokan mégis inkább az újat veszik meg, akár lízingre.
A Puma régebbi modellje az olcsó sportautó élményt próbálta nyújtani, de mivel ehhez viszonylag gyenge motorral rendelkezett, csak a fanatikusok tartottak ki mellette, így érthető, hogy a piacon lévő néhány példány nehezen adható el. Az új Puma a Grandland X-hez hasonlóan egy jelenleg is gyártásban lévő crossover, rengeteg extrával, bonyolult technikai megoldásokkal.
A CX-30 szintén a jelenleg is gyártott crossover kategória képviselője, és bár ennél a modellnél már nem jellemző a régi Mazdák rossz hírneve a rozsdásodás miatt, áruk miatt mégis nehezebben cserélnek tulajdonost ezek a példányok.
A Suzuki Vitara ár-érték aránya miatt mégis nagyon keresett modell Magyarországon, és a használt példányok eladhatósága is ezzel magyarázható: telített a piac, aki Vitarát szeretne venni, az jellemzően az új, garanciális példányt rendel a szalonból.
A BMW 4-es sorozat hosszas eladhatósága a magasabb árral, illetve üzemeltetési és szervizköltségekkel, valamint a magyarországi és főleg a külföldi példányok által elárasztott piaccal magyarázható.
Összességében nem vészes a helyzet
Összességében kiderült tehát, hogy az olcsó, egyszerű autók gyorsan gazdát találnak, míg a bonyolultabb, drágább modellek eladói akár hónapokig is kereshetik autójuk következő tulajdonosát.
Ha azonban jobban belegondolunk, az 50-60 napos eladási idő sem olyan nagy tragédia, ha anyagi vagy bármilyen egyéb okból nem annyira sürgető az eladás. Persze 1-2 hónap árulgatás sokaknak elveszi a kedvét az eladástól - főleg akkor, ha kevés az érdeklődő -, ilyenkor kerülnek az autók kereskedőhöz jóval alacsonyabb áron.