Szánthó Péter • 2021. augusztus 2. 16:40
Az elmúlt évekhez képest jóval kevesebb autót helyeztek forgalomba idén júliusban Magyarországon. A Datahouse adataiból kiderült, hogy mindennek ellenére több gyártó is jelentős növekedést könyvelhetett el tavalyhoz képest. A Suzuki vezető helye pedig már most gyakorlatilag megingathatatlan a hazai piacon.
Kevesebb autót helyezek forgalomba Magyarországon júliuban, mint az azt megelőző 3 év azonos hónapjában - derült ki a Datahouse friss statisztikáiból, amelyeket a Pénzcentrumhoz is eljuttattak.
Idén a hetedik hónapban összességében 10 568 személyautó kapott magyar rendszámot, amely 12,3 százalékkal kevesebb, mint 2020-ban volt, amikor már éledezett a piac a COVID-lezárások után. A 2019-es rekordévhez képest pedig még ennyél is nagyobb az eltérés, 30,9 százalékos.
Összességében még mindig több autó került forgalomba Magyarországon, mint a tavalyi év első hét hónapjában - amikor a járványügyi korlátozások miatt áprilisban és májusban padlót fogott a piac. Az idei első hét hónap adatai 11,3 százalékkal magasabbak a tavalyinál, viszont a 2019-es rekordévhez képest viszont már több mint 14 400 autós, azaz 16,1 százalékos lemaradásban vagyunk.
A márkák 2021-es versenyét 7 hónap után tetemes előnnyel a Suzuki vezeti, 11 224 autóval, 3800 darabos lemaradással második a Toyota, a Ford pedig a harmadik helyen áll 6290 forgalomba helyezett autóval. A top 5-be odaért még a KIA (5538 db.), illetve a Skoda (5150 db.) is.
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz körül a Pénzcentrum hitelkalkulátorában!
De nem maradt le sokkal az öt legnagyobb mennyiségben forgalomba helyező gyártó listájáról a Dacia sem, amelyből január és július között 5072 darab kapott magyar rendszámot.
Ami a volumenek változását illeti: a 20 legtöbbet forgalomba helyező gyártó közül 8 is kevesebb autót helyezett forgalomba január és július között, mint 2020. azonos időszakában. A nagy nyertesek közé tartozik a Jeep, amely majdnem 150 százalékkal tudta növelni forgalomba helyezéseit, de a Suzuki is tetemes pluszban (+82%) van a tavalyi adatokhoz képest. Jelentősen, 60 százalék feletti értékkel nőni tudott a KIA is tavalyhoz képest.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A legnagyobb veszteséget a Renault könyvelhette el (-60%), de az Opel forgalomba helyezései is mintegy 40 százalékkal estek vissza. A Volkswagen és a Citroen is több mint ötödével kevesebb forgalomba helyezést adott idén, mint 2020. első hét hónapjában.
A magyarok kedvenc autója pedig a...
A modellek toplistájának dobogóján valami nagyon drasztikusnak kellene történnie, hogy bármelyik vetélytárs veszélyeztesse a Suzuki elsőségét. Nagy meglepetés nincs, a magyarok kedvenc autója továbbra is a Suzuki Vitara, amelyből idén július végéig 5452 darab kapott magyar rendszámot. A második helyezett "szokás szerint" a másik sláger-Suzuki, az SX4 S-Cross, amiből 2021-ben 3775 új példány került forgalomba.
Utóbbit még megszorongathatja a 3. helyezett Dacia Duster, amelyből eddig 3433 darab állt forgalomba, de a negyedik helyen álló Fiat 500-as is lőtávolban van még a maga 3030 darabjával. A top 10-ben ott van még a Suzuki harmadik legnépszerűbb modellje, a Swift is, amiből 1651 kapott magyar rendszámot július végéig.
Kilencedik helyen megtaláljuk a nagycsaládos támogatás egyik kedvencét, a Ford Tourneo Costum-öt (1788 db.). De a hétszemélyesként is rendelhető modellek közül ott van még a top 20-ban a Dacia Lodgy (962 db.) és a Toyota Proace City Verso (890 db.) is.