Szánthó Péter • 2021. június 6. 16:30
A legerősebb és legnagyobb hatótávolsággal rendelkező Nissan Leaf e+ járt nálunk, amelyet külsőre sok minden nem különböztet meg a kisebb akkus változattól. Az importőr úgy zsonglőrködött az árlistával, hogy az összes Leafre lehessen igényelni valamennyi állami támogatást. A nagyakksis Leaf az élhető méretek mellett az emberek 90 százalékának elégséges hatótávot kínál.
A Nissan Leaf lehet az egyik legnagyobb nyertese az új elektromos autós pályázatnak, hiszen az importőr úgy zsonglőrködött az árlistával, hogy a kisebbik (40 kWh-s) akkuval szerelt verzió minden egyes kivitele beférjen a legmagasabb 2,5 millió forintos támogatási sávba - 12 millió forint alá. Így pedig a legalapabb, Visia felszereltségű modellt már 8 millióért el lehet hozni, a vételár pedig félmilliónként ugrik a felszereltségi szintek között, egészen 9,5 millió forintig.
Nálunk most az eddigi legerősebb, illetve legnagyobb hatótávval rendelkező Leaf e+ járt teszten. A 62 kWh-s akku miatt ezt már nem tudta a Nissan beszuszakolni 12 millió alá, de a 15 milliós plafonba bőven belefér ez a változat is, úgyhogy másfél milliót ezekre is ad az állam. Így pedig a papíron 385 kilométeres hatótávú Leaf e+ legkevesebb 12 millió forintba kerül, a csúcsot jelentő Tekna-felszereltségért pedig 12 millió 890 ezer forintot kell fizetni az állami támogatás levonása után.
Minden változik, a lényeg nem
A második generációs Leafen nem sok minden változott a 2018-as bemutatása óta. A tesztautónkban gyakorlatilag minden benne volt, amit a Leaf ma tud: a Bose hifin és az automata reflektoros LED fényszórón át az amúgy elég kényelmes, félbőr ülésekig az összes kényelmi funkció.
Aki ilyen autóban gondolkodik, annak jó tudnia, hogy a kulcsnélküli nyitás/indítás minden Leafben alap, ahogy a hottérfigyelő, a távtartós tempomat és a sávtartó is. Szintén minden Leafbe jár a Nissan egyik legnagyobb találmánya: az e-Pedal funkció, amivel már tényleg olyan egyszerű közlekedni az autóval, mintha valami dodzsemet vezetnénk. Annyi a lényeg, hogy ha nem nyomjuk a gázpedált, akkor az autó fékezni kezd, és 0,2 G-s erővel szépen lassan állóra fékez. Az esetek 95 százalékában nem is kell hozzányúlni a fékpedálhoz, mivel ebben a módban az csak vészfékként üzemel.
Sőt, ha az e-Pedalt kombináljuk a B-sebességfokozattal, ami fokozza a visszatöltést lassításkor, akkor igen komoly százalékokat lehet nyerni az akkuba. Egy mátrai kiránduláson a hegynek lefelé szakaszon bő 8-10 százalék is visszament, ami szorult helyzetekben elég jól jöhet.
Emellett applikáción keresztül is időzíthetjük a klímát, tudja az Apple CarPlayt és az Android Autót is, egyszóval mindent, amit infotainment-szempontból elvárunk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ami a töltést illeti konnektorról kb. 32 óra, de a Type2-es AC töltőről is 11,5 óra mire nulla közeléből megtelik. A leggyorsabb töltőkön viszont rövid idő alatt jelentősebb hatótávot belepumpálhatunk az akkuba, mert az e+ akár 100 kW-t is képes felvenni.