Szánthó Péter • 2021. május 30. 16:02
Vagány formával érkezett meg a Nissan Juke második generációja, amelyből a csúcsmodellt, az N-Design változatot próbálhatta ki a Pénzcentrum. Tesztünkből kiderül, hogy a dizájnerek mit hegytak ki majdnem teljesen a beltérből, és az is, hogy mi a közös ebben az autóban és a Renault Capturben. Arra is választ kapunk, mile elég egy háromhengeres, egyliteres motor.
Merész formákkal érkezett meg a Nissan Juke második generációja, amelynek alapja pontosan ugyanaz a platform, amelyre a Renault Clio és a Captur is épül - összekeverni mégsem lehet őket. Bár a Juke formája megosztó, azt nem lehet tőle elvitatni, hogy dizájn tekintetében kevés vetélytársa tudja vele felvenni a versenyt.
Főképp igaz ez az általunk tesztelt fullextrás, N-Design csomaggal szerelt modellre, hiszen ennek a pakknak a része a kéttónusú fényezés, illetve a 19 colos felni. Az alap dizájn maradt olyan, amit az első generációból megszoktunk: felül a szögletesebb, alul pedig a gömbölyű formák dominálnak.
4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,6 méter magas, a tengelytávja 2,6 méter, ez pedig már az a méretkategória, amit családi használatra is be lehet fogni. Főképpen, mert a csomagtér is igen nagynak számít, 422 literes, és két részre lehet osztani. Ugyanakkor érdemes valamivel kiékelni az elválasztót, mert egy-egy bukkanónál elég kellemetlenül zörög - az első pár kilométeren hirtelen nem is tudtam beazonosítani, hogy mi okozhatja ezt a hangot.
A Juke-hoz csak a háromhengeres, egyliteres motort kínálják, amiből így is kihoztak 115 lóerőt. Igazándiból, ha szabályos keretek között akarunk közlekedni (márpedig miért ne akarnánk), akkor ez is bőségesen elég, sőt meglepően dinamikusan mozgatja a kis városi crossovert - nem mellesleg a Renault Capturben és a Dacia Dusterben is bevált ez az erőforrás. Vezetési módból rögtön hármat is kapunk - sport, comfort, eco -, a középső módban a fogyasztás a teszt alatt 7-7,5 liter körül mozgott, ez sportosabb használat mellett nyilván több, takarékos módban pedig akár kevesebb is lehet.
Autót vennél? Nézz szét a Pénzcentrum hitelkalkulátorában!
Alapfelszereltség a tempomat, a sávtartó, a táblafelismerő rendszer, emellé megvehetjük még a "Technológia csomagot", amiben 360 fokos kamerarendszer, holttérifgyelő, és távolságtartó tempomat is helyet kap. Ezekkel pedig már autópályán is gond nélkül lehet gangolni, elég benyomni a gombot, betenni a váltót 6-osba, és elterülni az amúgy elég jól tartó bőrülésben.
Belül is maxon a dizájn
Persze, a dizájncsomagnak nem merül ki a külső elemekben, belül is szép munkát végeztek a tervezők: az N-Design csomagban kétféle alcantara-betét közül választhatunk (fehér-narancssárga, vagy fekete), a minőségérzetnek pedig kifejezetten jót tesz, hogy műanyag helyett ezekkel van borítva az utastér egy jelentős százaléka, valamint a bőrülések szélei, a könyöktámasz is.
Összességében átgondolt részletek és igényes megoldások jellemzik a belteret, valamint külön dícsérendő, hogy nagyon kevés fényes műanyaggal (a.k.a. zongoralakk) operáltak, valamint az ajtókárpitokban és a váltó körül is szolid narancssárga díszítőfényt rejtettek el. Esetleg egy napfénytető hiányozhat a tesztautó belteréből, mert így a sok feketével egy kicsit sötét lett az összhatás - főleg hátul, ahol még az ablakok is le vannak sötétítve.
Katt a képre, galéria nyílik:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)