HelloVidék • 2021. február 4. 08:14
Online tervegyeztetést tartottak az M60-as autópálya Pécs-Szigetvár (Nyugat, 6607 jelű úti csomópontig visszakötéssel a 6. számú főútra) közötti szakaszáról a szakemberek.
Az "M60 Pécs-Barcs országhatár közötti szakasz előkészítése" projekt keretein belül folytatódik az M60 gyorsforgalmi út tervezése, amely első körben Pécstől Szigetvárig, második körben Szigetvár és Barcs között épül meg, így egészen a magyar-horvát határig vezet majd. A tervezést megelőző időszakban az autóút szakasz két rész szakaszának tervezői, az UTIBER Kft. és az UNITEF’83 Zrt. megkeresése alapján a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság adatszolgáltatást és vízügyi szakvéleményt adott.
"A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezdeményezésére az autóútszakasz által érintett, a vízügy vagyonkezelésű vízfolyásszakaszokon tervezett keresztező hídműtárgyak vízügyi szakvéleményben megadott méreteivel kapcsolatos online tervegyeztetésre, a NIF Zrt., az autóút szakasz tervezőinek és Igazgatóságunk munkatársainak részvételével 2021. január 26-án került sor. A tervegyeztetés során azon keresztező műtárgyak szerkezeti kialakításában megállapodás született, melyeknél a hídműtárgyak alatt, a fenntartógépek vízfolyással párhozamos átközlekedése biztosított" - tájékoztatta a HelloVidéket a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (DDVIZIG).
Arról is tájékoztatott, hogy ahol a híd alatti átközlekedés nem biztosítható az autóút tervezett magassági vonalvezetése miatt, ott a tervező egy úgynevezett döntés előkészítő tanulmányt készít, és megküldi az igazgatóság részére elbírálásra. A mérnöki konzorcium feladatai közé tartozik még a környezeti hatástanulmány elkészítése és a környezetvédelmi engedély módosíttatása, az engedélyezési terv munkái, az engedélyhez szükséges egyéb dokumentációk elkészítése, valamint az engedély megszerzésében való közreműködés is.
Az M60-as fejlesztésének előkészítése már hosszabb ideje zajlik, a most jelentősen előre haladó Pécs-Szigetvár szakaszt várhatóan a Szigetvár-Barcs pálya tervezése követi majd. A projekt során a mintegy 64,4 kilométer hosszú szakaszra a környezetvédelmi hatástanulmány és a megvalósíthatósági tanulmány elkészült. A környezetvédelmi engedélyt már kiadták a Pécs-Barcs közötti szakaszra.