Szánthó Péter • 2020. október 3. 07:00
Már állami ingyenpénzt is kérhetsz az év autójának villanyosított változatára, amit így kb. 8,5 millió forintért is megkaphatnánk, ha lenne még a pályázati keretből - reméljük, nemsokára újra kinyílik a pénzcsap! A Peugeot e-208 járt nálunk teszten, és meg kell hagyni, elég jól megoldották az elektromos rendszer átültetését egy meglévő modellbe. Persze vannak hiányosságai is, de kinézete alapján mindenképpen dobogós a villanyosok között az új e-208. Alábbi cikkünkből megtudhatód, mennyi igaz a 340 kilométeres hatótávból, illetve az autóipari stigmákról, skatulyákról is szó esik.
A következő felháborodott sorok előzménye, hogy egy "remek" autószakértést volt szerencsém végighallgatni abban a vendéglátóipari egységben, ahová a Ferencváros BL-meccsének megtekintése okán érkeztem - nyugi, nem történt szabályszegés, 22:59-kor már zavartak is ki. Visszatérve a profi megszakértésre: talán kevés ősibb, már-már ösztönösebb autós berögződés van a magyarok fejében, mint az, hogy a francia autó pocsék (azaz, egy kocsmában csúnyábban beszéltek). Ugyanerre építkezik a kocsmai autószakértők másik rögeszméje, a 3F-szabály, tehát Fiatot, Fordot és franciát nehogy vegyünk, mert megeszi az életünket. Ezzel szemben, ha egy délután kiállunk egy tetszőleges budapesti főút mellé, valószínűleg nagyszámú PSA-termék gurul velünk szembe - hiszen már az Opel is a franciáké!
Szóval szerencsére az újabb generációk fejéből már kikopni látszik a régi mondás: az új 208-as Peugeot is szépen muzsikál, a válság meg a karantén ellenére is elfogyott több mint 200 darab belőle a Datahouse szerint - maga a gyártó 1730 új forgalomba helyezett autónál jár augusztusig bezárólag. Az év autójának is megválasztott modellből most az elektromos változatot próbáltuk ki, ami külsőre gyakorlatilag ugyanaz, mint a díjnyertes modell: a formaterv elég vad, és ha közelebbről megnézzük, tele van apró finomságokkal, amiket csak többszöri átvizslatás után fedez fel az ember!
Ilyen apró, de annál királyabb dizájnelem, hogy a hűtőrácson visszaköszön a fényezés színe, és ha az oroszlánt megnézzük, ő is kapott egy kis kékeszöld jelölést, amiből tudni, hogy elektromos Peugeot-val van dolga az embernek - ugyanezt hivatott jelezni a hasonló színű e-betű is a hátsó ablak mellett. Már az alap 208-ason is baromira bejött az első, szemfogra (na jó, kardfogra) hajazó lámpa, és az osztott hátsólámpa - ez megmaradt a villany-verzióban is. Nézd meg a képeket a galériában!